Càtedres de la UdG > Webinar sobre comunicació digital a l'àmbit de la Salut

Càtedra de Promoció de la Salut

Webinar sobre comunicació digital a l'àmbit de la Salut

Més de quaranta inscrits al webinar sobre comunicació digital que vam organitzar el 18 de novembre, i que va comptar amb al participació de Mercè Gisbert i Alba Brugués.

Mercè Gisbert, Catedràtica del Departament de Pedagogia de la Universitat Rovira i Virgili va iniciar el webinar fent una introducció al marc conceptual de les competències digitals. Va explicar els tipus d'alfabetitzacions que hi ha (multimèdia, comunicativa, informacional i tecnològica) i va explicar la importància de mantenir un equilibri entre el món digital i el món analògic, donat que no són dos mons diferents, sinó part del mateix. Per altra banda va posar èmfasi en la necessitat de fer educació del bon ús dels mitjans analògics, educació que cal començar des de petits a l'entorn familiar.

Per la seva part, Alba Brugués, Presidenta de l'Associació d'Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFiCC) va fer una aproximació al món digital des de l’àmbit de la salut. Va explicar les eines amb les que es treballa actualment (La Meva Salut per a usuaris i  l’ECAP per a professional) i va incidir en la necessitat d’adaptar-se a les necessitats de l’usuari en tot moment i trobar l’equilibri entre la presencialitat i les eines digitals.

Per acabar les persones que van assistir van poder fer preguntes pel xat, a on es van tractar temes com la importància de la formació prèvia en els professionals de la salut, la necessitat d’un sistema híbrid a nivell de salut comunitària i salut individual i per últim, la necessitat de buscar eines i informació en pàgines webs i fonts d’informació oficials.

Amb aquest webinar iniciem el cicle de seminaris online sobre comunicació i salut, que tindrà continuïtat el dia 24 amb el webinar “Alfabetitzación digital en el ámbito de la salud” amb Manuel Area-Moreira  catedràtic i Director del Laboratorio de Educación y Nuevas Tecnologías (EDULLAB), del departament de Didàctica de investigació Educativa (Universitat de la Laguna) que parlarà sobre el marc conceptual de l'alfabetització digital i Alezandra Torres Castaño, Doctora en Psicologia i tècnic d'investigació a la Fundació Canaria d'Investigació Sanitària (FUNCANIS), que explicarà la seva experiència al Servei d'Avaluació del Servei Canari de Salut.