Càtedres de la UdG > Se celebren les "Lliçons de la Càtedra 2021", amb Francesc Parcerisas

Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent

Se celebren les "Lliçons de la Càtedra 2021", amb Francesc Parcerisas

Francesc Parcerisas va ser el convidat a impartir les "Lliçons de la Càtedra" d'enguany, que es van celebrar el 8 de juny de 2021 a l'Ateneu Barcelonès.

Les Lliçons de la Càtedra 2021 van celebrar-se el passat 8 de juny a la sala Oriol Bohigas de l'Ateneu Barcelonès. El convidat d'enguany va ser Francesc Parcerisas. Llicenciat en Filosofia i doctor en Teoria de la Traducció, Francesc Parcerisas ha estat professor a la Universitat Autònoma de Barcelona i és un dels grans poetes en llengua catalana. També ha estat docent de l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès. Des de l'any 1998 fins al 2004 va ser director de la Institució de les Lletres Catalanes, i del 2010 al 2016 va ser-ne el degà. L’any 2015 va ser guardonat amb el Premi Nacional de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i el 2018 va rebre el Premi Jaume Fuster dels Escriptors en Llengua Catalana, tots dos en reconeixement pel conjunt de la seva trajectòria. Maria Àngels Anglada encapçalava el seu poema “Sarajevo”, escrit el 1994, amb la citació «Fins aquí la mà de Virgili» de Francesc Parcerisas, presa del poema “La mà de Virgili” inclòs a L’edat d’or.

Les Lliçons es van obrir amb una inauguració formal que va anar a càrrec de Lluïsa Julià, vicepresidenta de l'Ateneu Barcelonès, i Mariàngela Vilallonga, directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona. Tot seguit, Parcerisas va oferir la seva primera lliçó: «La meva poesia entre bambolines». La jornada es va tancar amb la segona lliçó de Parcerisas, que va portar per títol «Algunes traduccions entre bambolines».

Aquí podeu veure l'enregistrament de les Lliçons: