Càtedres de la UdG > L'OEIAC representat al Consell Assessor d'IA, Ètica i Drets Digitals de l'Ajuntament de Barcelona

Observatori d'Ètica en Intel·ligència Artificial

El director de l'OEIAC, Albert Sabater, ha estat nomenat juntament amb d'altres 15 experts membre del Consell Assessor en Intel·ligència Artificial, Ètica i Drets Digitals de l'Ajuntament de Barcelona.

L'OEIAC estarà representat a través del seu director, Albet Sabater, en el Consell Assessor en Intel·ligència Artificial, Ètica i Drets Digitals, juntament amb d'altres experts independents que en formaran part. Aquest òrgan consultiu té com a missió assistir i assessorar a l'Ajuntament en matèria d'ús de la intel·ligència artificial per al bé comú i proposar actuacions i projectes amb l'objectiu que Barcelona es converteix en una ciutat referent de l'humanisme. tecnològic amb l'impuls de polítiques públiques innovadores que garanteixen els drets digitals de la ciutadania.

En ple debat sobre l'ús ètic de la IA, aquest òrgan comptarà amb la participació de persones d'àmplia trajectòria en l'àmbit acadèmic, tant de disciplines científiques i tecnològiques com del camp de les ciències socials i humanitats, i totes amb una experiència prèvia relacionada amb l'ètica de la intel·ligència artificial.

Aquest Consell Assessor tindrà un paper clau a l'hora d'avaluar l'impacte dels sistemes algorítmics en els drets fonamentals de les persones abans d'implementar-los, ja que una de les seves funcions és l'emetre estudis d'impacte. algorítmic.

En aquests estudis, el Consell Assessor analitzarà les possibles inadequacions o errors del sistema, les seves implicacions pel que fa la privacitat de dades i les potencials discriminacions o vulneracions de drets humans que podrien produir, i proposarà mesures per corregir-los. Aquests estudis seran preceptius per als sistemes algorítmics d’alt risc que, segons la proposta de regulació europea de la intel·ligència artificial, són aquells que s’apliquen en àmbits sensibles com l’educació, l’ocupació o els serveis públics essencials.

Amb aquests estudis, l'Ajuntament de Barcelona consolidarà un seguit de garanties de drets fonamentals que ja ha estat aplicant en casos concrets, com el desplegament de drons per millorar la gestió de l'espai públic, en el qual s'han introduït tècniques d'ús. 'anonimització de les imatges capturades pels drons per garantir el dret a la privacitat de les persones.

Podeu consultar més detalls sobre aquesta notícia així com les funcions del Consell Assessor a la mateixa web de l'Ajuntament de Barcelona.