Càtedres de la UdG > La Dra. Dolors Vidal i el Dr. Lluís Mundet viatgen a Iran per establir convenis de mobilitat

Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni

Els investigadors i professors de la Facultat de Turisme varen establir relacions directes entre les Universitats de Teheran i Isfahan i la Universitat de Girona.

El passat mes de maig, La Dra. Dolors Vidal, investigadora d’INSETUR, professora de la  Facultat de Turisme i directora de la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge - St. Antoni, juntament amb el Dr. Lluís Mundet, investigador d’INSETUR i coordinador del Màster en Turisme Cultural, acompanyats de la Dra. Pepa Balsach, varen visitar la Universitat de Teheran i la Universitat d’Isfahan, on es van reunir amb els responsables d’estudis d’ambdues universitats.

La visita a les universitats va tenir per objectiu establir convenis Marc i de cooperació entre la Universitat de Teheran i la d’Isfahan, així com la possibilitat de signar acords de mobilitat i d’intercanvi d’estudiants del Màster en Turisme Cultural (MTC) de la UdG, docents i recercadors. A més, en la Universitat de Teheran, varen proposar la possibilitat d’obtenir la doble titulació en el MTC, inclús, que els docents de la Facultat de Turisme poguessin impartir classes allà, degut a la gran demanda d’estudiants per estudiar aquesta tipologia de màster.

El Museu Nacional d’Iran, equivalent al British Museum o al Louvre, també va ser una altra de les visites en què els doctors van poder establir convenis de pràctiques amb la UdG, essent així que pel proper curs acadèmic els estudiants del MTC poguessin realitzar les seves pràctiques acadèmiques en el museu.

L’efectivitat del conveni és promogut pel programa Erasmus +, concretament l’acció KA 107, de la Unió Europea que dona finançament entre les universitats europees, i que permet la mobilitat d’individus entre els països europeus i associats per exercir una activitat de formació en els centres participants.

Actualment, s’està tancant totes les negociacions dels convenis entre les Universitats d’Iran, el Museu Nacional i la Universitat de Girona per poder posar en marxa el programa a curt i mitjà termini.