Càtedres de la UdG > Jordi Cruz i Cristina Jolonch a la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme St Antoni-Calonge

Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Calonge i Sant Antoni

La primera conversa entre gastronòmics del 2018 ha tingut lloc el dijous 10 de maig a la Sala de Graus de la Facultat de Turisme.

El passat dijous 10 de maig a les 10:30h es va dur a terme una conversa gastronòmica entre el xef més mediàtic en Jordi Cruz i la periodista gastronòmica més rellevant del nostre país, la Cristina Jolonch a la Sala de Graus de l’edifici Sant Domènec. L’acte ha estat organitzat per la Càtedra de Gastronomia, Cultura i Turisme Sant Antoni-Calonge de la Facultat de Turisme de la Universitat de Girona.

Els ponents d’aquesta conversa gastronòmica vénen de la mà de Jordi Cruz, xef dels restaurants ABaC amb 3 estrelles Michelin, Angle amb 1 estrella Michelin i Ten’s. D’altra banda la Cristina Jolonch, periodista gastronòmica de La Vanguardia i presidenta per Espanya i Portugal de The World’s 50 Best Restaurants els quals van mantenir un diàleg per debatre les característiques gastronòmiques i la vinculació amb l’àmbit comunicatiu.

La primera conversa d’aquest 2018 va girar entorn l’immens paper que està obtenint la gastronomia dins del món de la comunicació; l’aparició de formats televisius com a noves expressions culturals que promocionen la cuina; o inclús, l’alta restauració com a reclam de promoció turística.

Els Diàlegs Gastronòmics de la Càtedra estan pensats per obrir una reflexió sobre aspectes de la gastronomia que tenen influència en altres àmbits. Durant l’any 2017 es va parlar d’integració social amb Joan Roca i Gastón Acurio, de creativitat amb Josep Maria Fonalleras i Ferran Adrià, i d’art amb Raül Balam i Fina Puigdevall. Enguany, engeguem els Diàlegs amb el reconegut xef, Jordi Cruz, i la periodista de La Vanguardia, Cristina Jolonch, per conversar sobre el tracte dels mitjans de comunicació vers el món gastronòmic.