Càtedres de la UdG > Visita del ciclista olímpic Carles Torrent a l'escola guanyadora del VCulturesportitza't

Càtedra d'Esport i Educació Física - Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona

El passat 25 d'abril, l'Escola Casa Nostra va rebre la visita del ciclista olímpic Carles Torrent.

Els alumnes de 6è de primària de l'escola Casa Nostra van ser els guanyadors de la 5a edició del concurs Culturesportitzat. El concurs, organitzat pel Centre d'Estudis Olímpics de la Universitat de Girona, té per objectiu apropar els valors de l'esport i la cultura olímpiques als escolars del territori. El premi consistia en la visita d'un esportista olímpic a l'escola. En aquesta edició, l'encarregat va ser el ciclista Carles Torrent, medalla de bronze en els Jocs Olímpics d'Atenes 2004 (més informació sobre la trajectòria i palmarès).

Torrent, va compartir amb els alumnes el seu recorregut com a esportista i persona, exposant en tot moment els sacrificis, la perseverança i paciència que es requereix per ser esportista d'alt nivell. D'una manera molt propera va parlar dels seus inicis, explicant una anècdota sobre com va començar la seva passió per la bicicleta amb el recorregut escolar de Sant Joan les Fonts a Olot, dia rere dia. També va explicar què significa ser un esportista d'alt nivell, pel que fa a entrenaments, competicions, dietes i sacrificis. Torrent, va exposar la seva experiència olímpica, dolça pel que fa a la medalla obtinguda als JJ.OO. d'Atenes 2004, però també amarga pel que fa a quedar-se fora de dos Jocs Olímpics (Sydney 2000, per decisions d'última hora de la selecció i Pequín 2008, per lesió). Finalment, va parlar de la retirada i de la seva feina actual com a seleccionador català.

En acabar, els nens i nenes van poder traslladar les seves preguntes al ciclista i veure les medalles que ell mateix va portar.

Aquesta activitat va començar el 2019 amb la visita de la marxadora olímpica Maria Vasco, i es va veure aturada el 2020 per la pandèmia. Des de l'organització es valora positivament aquesta activitat, ja que permet humanitzar l'esportista olímpic i veure'l des d'una altra perspectiva, apartada dels flaixos i de l'ambient mediàtic que sovint els envolten.