Càtedres de la UdG > La Càtedra Joan Vinyoli col·labora a l'exposició "Imatge & Poesia" que es pot veure a la Casa Masó

Càtedra Joan Vinyoli de poesia contemporània

L'exposició Imatge & Poesia. Les poètiques de la modernitat explora el diàleg i la simbiosi entre les arts plàstiques i la poesia en el context de l’evolució de la poesia catalana moderna des dels anys noranta del segle XIX, amb la irrupció de la revolució simbolista, fins al final de la Guerra Civil. La mostra és un recorregut antològic en el qual 125 llibres de poesia i poemes publicats en revistes es posen en relació amb 42 obres d’art de totes les disciplines (dibuix, pintura, collage, gravat, escultura i cartellisme). Es tracta de la revisió més completa feta mai fins ara de la relació entre poesia i art català d’aquest període. La mostra ha estat comissariada per Margarida Casacuberta, directora de la Càtedra Joan Vinyoli, i Aitor Quiney.

En el marc de l'exposició Imatge & Poesia. Les poètiques de la modernitat, el proper dijous 24 de novembre se celebrarà un recital de poemes sobre alguns del exemplars que formen part de l'exposició. El recital està organitzat per la Càtedra Joan Vinyoli i anirà a càrrec de l'actriu, filòloga i dramturga Laura Masmiquel, acompanyada per Casacuberta, que oferirà un breu comentari de les composicions que es llegiran. Aquest recital pretén representar de manera panoràmica la poesia catalana que va des de 1865 fins a 1938.

Activitat gratuïta, amb aforament limitat.

Imprescindible inscripció prèvia al correu info@rafaelmaso.org, indicant nom i cognoms.