Campus Turisme > Atorgades 7 noves beques de Màsters en Turisme

Campus Turisme

La Direcció General de Turisme (DGT) ha atorgat enguany 7 noves beques a alumnes que estan cursant un Màster en Turisme i que realitzaran un Treball de Final de Màster (TFM) sobre un projecte vinculat amb la gestió i desenvolupament del territori.

Aquest projecte, que s’emmarca dins la iniciativa 1 del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya, té com a objectiu ajudar econòmicament als alumnes que cursen aquests Màsters i, alhora, donar suport a projectes que potenciïn la creació d’experiències per redistribuir el flux turístic, millorar la capacitat de càrrega de les destinacions i fer un turisme més sostenible. En aquest sentit, s’han tingut especialment en compte aquells projectes que estan alineats amb els objectius del Pla Estratègic de Turisme de Catalunya: increment de la despesa diària, descentralització territorial, desconcentració temporal, i gestió intel·ligent del creixement turístic.

El alumnes becats han signat un conveni de pràctiques remunerades pel qual rebran 3.000 euros per sufragar el cost del Màster. A més, tindran com a mentor un dels responsables de les oficines d’informació turística de la Generalitat, que els ajudaran en la realització del Treball de Final de Màster.

Les universitats implicades aquest curs en aquest programa són la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat de Girona (UdG) i el CETT-UB.

Aquest és el quart any consecutiu que s’atorguen aquestes beques. En els cursos anteriors (2015-2016; 2016-2017; i 2017-2018) la DGT va becar 41 projectes de temes tant diversos com “L’ecoturisme a Catalunya”, “El turisme inclusiu per la diversitat intel·lectual a Girona”, “La sostenibilitat en el sector turístic català”, “El turisme científic com idea de negoci i producte turístic”, “La gastronomia i l'enoturisme com a elements de promoció i dinamització turística de la Catalunya Central”, “Impacte territorial del producte turístic Tren del Llacs”, i “Turisme accessible als espais naturals de les Terres de l'Ebre”.