Campus Turisme > Turisme cinematogràfic: el patrimoni com a recurs fílmic

Campus Turisme

Turisme cinematogràfic: el patrimoni com a recurs fílmic

Durant l’onzena sessió del cicle Noves Mirades en Turisme i Patrimoni que ha tingut lloc el 22 de març s’ha tractat el tema del Turisme cinematogràfic: el patrimoni com a recurs fílmic.

El cicle Noves Mirades en Turisme i Patrimoni té com a objectiu presentar iniciatives innovadores que posen en relleu els nous usos i direccions que estan emergint a l’entorn d’aquests dos àmbits en constant transformació.

Konstantina Zerva, professora associada de la Universitat de Girona, ha moderat la jornada i presentat els ponents a mesura que ha explicat el seu vincle professional amb el cinema, patrimoni i turisme.

La primera presentació l’ha conduït Natàlia Ferrer, professora associada a la Facultat de Turisme de la UdG, consultora i formadora de turisme sostenible. Sota la premissa L'èxit del turisme cinematogràfic a Nova Zelanda: sort o planificació? ha introduït el cas de Nova Zelanda com a paradigma de destí turístic aïllat que ha sabut utilitzar l’interès cinematogràfic com a un recurs per atraure visitants.

Seguidamente, Jordi Dorca, programador d’activitats i responsable de comunicació del Museu del Cinema ha parlat de Recorreguts cinematogràfics - una aproximació al turisme cinèfil tot fent un resum de les filmacions que han tingut lloc a les comarques gironines. Ha parlat tant de pel·lícules, com anècdotes i també del lligam del museu amb la ciutat de Girona i la temàtica cinèfila.

Laura Merino, coordinadora de la Girona Film Office, amb La gestió dels rodatges a la Girona patrimonial ha exposat el paper d’aquesta oficina dedicada a la gestió dels rodatges a la ciutat de Girona. Ha posat en relleu els pros i contres de tenir grans productores a la ciutat i també contextualitzat els procediments i mesures a tenir en compte a l’hora d’executar un rodatge.

La jornada ha finalitzat amb Rosa Duran, presidenta de l'associació GIGSgirona, co-working cultural i turístic, amb la presentació de Joc de Trons, l’aparició d’un nou monument a la ciutat de Girona. S’ha parlat de la importància d’introduir aspectes fílmics en el discurs del guiatge i també de l’art de combinar-ho amb la història local per tal que l’element cinematogràfic quedi inserit a la història de la ciutat.

La sessió ha tingut molt bona acollida per part del públic. Posteriorment, ha tingut lloc un interessant debat i posada en comú entre ponents i assistents.

Gravació de la sessió:

Continguts de la sessió:

PROGRAMA. Turisme cinematogràfic: el patrimoni com a recurs fílmic

PRESENTACIONS

Girona Film Office