Campus Turisme > El turisme universal com a valor d’accessibilitat i inclusivitat patrimonial
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
UdG 30 anys
Tancar

Campus Turisme

El turisme universal com a valor d’accessibilitat i inclusivitat patrimonial

En aquesta desena sessió del cicle Noves Mirades en Turisme i Patrimoni, celebrada el 15 de desembre, s’ha tractat la temàtica del turisme universal com a valor d’accessibilitat i inclusivitat patrimonial. La sessió ha rebut el suport de l’Ajuntament de Girona a través de l’Àrea de Promoció Econòmica i Turisme.

El cicle de conferències dedicat a Noves Mirades en Turisme i Patrimoni té com a objectiu presentar iniciatives innovadores que posen en relleu els nous usos i direccions que estan emergint a l’entorn d’aquests dos àmbits en constant transformació.

Ariadna Gassiot, professora associada de la Universitat de Girona i Escola Universitària Mediterrani, va moderar la jornada i presentar els ponents conjuntament amb els seus projectes els quals comparteixen el denominador comú de construir un turisme universal des d’un punt de partida equitatiu i inclusiu.

La primera intervenció la varen fer, de manera conjunta, Isaac Padrós, president de multicapacitats, i Anna Maria Martin, directora executiva d’accessibilitat universal de MultiSignes. Tots dos  varen exposar un “Cas pràctic” en format conversa en obert sobre vivències personals. Durant la presentació, tant Padrós com Martín varen subratllar la importància de dissenyar un turisme basat en les experiències i que tingui en compte la sensibilització, la voluntat, els recursos, els serveis especialitzats, l’actualització dels seus continguts i eines i també, una gran capacitat de comunicació.

Seguidament, Hamu Mroue Cuenca, fundador de Turisme Adaptat V3, va introduir la seva experiència a través de la presentació Trencant barreres: experiències accessibles i inclusives en plena naturalesa. De la internacionalitat al Km0. Hamu va exposar els recursos de què disposa a l’hora de relacionar-se amb persones amb discapacitat i va explicar quines estratègies utilitza per oferir un turisme totalment inclusiu. També, va posar molt d’èmfasi en la sensibilització i la necessitat de pensar en un turisme universal des d’un bon principi.

Isabel Godoy, responsable de Turisme Inclusiu-Sènior del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, va finalitzar la jornada presentant Com comunicar l’oferta turística inclusiva. Cas pràctic: ebook “Els Sentits de la Descoberta”. Durant la seva exposició, Godoy va respondre a les preguntes: si tenim oferta turística accessible, sabem com fer arribar aquesta informació al client potencial? Com és l’accessibilitat a la informació? És a dir, va enfocar la intervenció en la importància de la comunicació, ja que si no es fa correctament, la oferta és inexistent.

La sessió va tenir molt bona acollida per part del públic. Posteriorment, es va generar un interessant debat i posada en comú entre ponents i assistents.

Gravació de la sessió:

Continguts de la sessió:

PROGRAMA. El turisme universal com a valor d'accessibilitat i inclusivitat patrimonial

“Cas pràctic”, conversa en obert sobre vivències personals

Escull quins tipus de galetes acceptes que el web de la Universitat de Girona pugui guardar en el teu navegador.

Les imprescindibles per facilitar la vostra connexió. No hi ha opció d'inhabilitar-les, atès que són les necessàries pel funcionament del lloc web.

Permeten recordar les vostres opcions (per exemple llengua o regió des de la qual accediu), per tal de proporcionar-vos serveis avançats.

Per a oferir continguts publicitaris relacionats amb els interessos de l'usuari, bé directament, bé per mitjà de tercers (“adservers”). Cal activar-les si vols veure els vídeos de Youtube incrustats en el web de la Universitat de Girona.