Campus Turisme > Representants de la Kenyatta University visiten la UdG per conèixer-ne les estratègies d’innovació

Campus Turisme

Entre el 18 i el 28 d’octubre, el rector de la Kenyatta University (Kenya) i altres càrrecs de la mateixa institució han visitat la Universitat de Girona en el marc del programa Erasmus K107 dedicat a la mobilitat entre països associats al programa.

Del 18 al 28 d’octubre, representants de la Kenyatta University (Kenya) han visitat la Universitat de Girona (UdG) en el marc del programa Erasmus K107 dedicat a la mobilitat entre països associats al programa. Un dels objectius de la visita ha estat conèixer les estratègies d’innovació de la institució i teixir vincles entres les dues institucions. Les relacions entre la Kenyatta University i la Universitat de Girona es remonten a l'any 2017, data des de la qual el Campus Turisme de la UdG ha intervingut en diversos projectes col·laboratius.

A través d’aquest intercanvi, han visitat la UdG el rector de la Kenyatta University, Paul Kuria Wainaina; la vicerectora Wanjohi Joyce Waceke; la directora del Global Tourism Resilience and Crisis Management Center for Eastern Africa (GTRCMC – EA), Esther Munyiri, i el gerent, Kennedy Monari. Per part de la UdG, el responsable de l’acollida ha estat el coordinador del Màster Erasmus Mundus: European Master's in Tourism Management (EMTM) i Director Científic del Campus Turisme, Jaume Guia.

L’arribada de la delegació de Kenya a la UdG ha tingut lloc el dimarts 19 d’octubre amb una rebuda institucional per part del rector, Quim Salvi. Juntament amb el vicerector de Comunicació i Relacions Exteriors, José Antonio Donaire; la cap  de l’Oficina Internacional, Laura Ripoll, i el professor Jaume Guia, han intercanviat informació respectiva a les dues universitat i han debatut possibles vies de col·laboració.

El matí del dia 20 d’octubre, la delegació kenyana ha visitat les instal·lacions del Parc Científic i Tecnològic de la UdG com a espai de coneixement, investigació i innovació. La directora del Parc, Anna Albar, els ha rebut i el responsable d’innovació, Xavier Xirgu, els ha presentat el Parc com un generador d’economia del coneixement. La visita per les instal·lacions s’ha completat amb una trobada amb l’empresa Wikiloc, responsable de la plataforma oberta de rutes geo-referenciades que porta el mateix nom i amb seu al Parc.

En aquesta jornada, el vicerector de Projectes Estratègics, Josep Calbó, ha presentat els Campus Sectorials de la UdG a la comitiva. Com a estructura de la mateixa Universitat, els Campus s’han presentat com a plataforma relacional que faciliten, de manera proactiva, la connexió entre les empreses i institucions del sector socioeconòmic del territori i la Universitat de Girona. Aquesta visió estratègica i innovadora de resoldre reptes i enfocar solucions ha resultat molt atractiva per la delegació de Kenya, que ha manifestat interès per conèixer més a fons aquesta visó transversal i disruptiva de com utilitzar la quàdruple hèlix com a eina per interferir en el territori.

Més enllà de conèixer la resta de les instal·lacions de la UdG, la delegació de Kenya aprofitarà el seu viatge per conèixer altres institucions com la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Ramon Llull, la Universitat Autònoma de Madrid, l’Ambaixada de Kenya i el Ministeri de Turisme, entre d’altres institucions.

Aquesta visita d’alt nivell obre vincles i noves perspectives per la UdG, que pretén iniciar programes i projectes amb una institució com la Kenyatta University, capdavantera al seu país i que compta amb més de 60.000 estudiants.