Campus Turisme > La UdG al costat dels ODS amb la innovació i recerca

Campus Turisme

La UdG al costat dels ODS amb la innovació i recerca

La Universitat de Girona, a través dels Campus Sectorials i en col·laboració amb The Global University Network for innovation (GUNi) ha organitzat, del 15 al 25 de març de 2021, unes jornades internacionals dedicades als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

L’objectiu ha estat posar a debat els reptes que sorgeixen a l’hora d’assolir els 17 objectius per l’any 2030 i inspirar canvis per aportar solucions conjuntament amb la participació del territori.

Durant els deu dies del cicle online “Innovation for SDGs - Inspirational tools towards sustainability challenges”, experts locals i internacionals de renom han reflexionat sobre la necessitat d’establir un diàleg entre ciència i societat a l’entorn dels  ODS. El cicle s’ha celebrat amb èxit al voltant de les vuit sessions liderades per ponents amb experteses i experiències provinents de la Cerdanya, Barcelona, Suïssa, Finlàndia, França, Sèrbia, Àustria, Bèlgica, Alemanya, Regne Unit, Suècia i Estats Units i Japó.

Durant les tres primeres sessions, els ponents han ofert una visió introductòria complementada amb converses sobre aspectes transversals, exposant noves maneres de treballar i presentant casos d’estudi específics (15, 17 i 19 de març). Més endavant, i sempre en format virtual, els conferenciants van compartir les seves idees a l’entorn de la desigualtat social en l’àmbit de la salut (22 de març), la gestió de l’aigua a l’entorn urbà (23 de març), el turisme regeneratiu com a model de respecte socio-ambiental (24 de març), la conservació de la natura a través de l’ús de la robòtica (24 de març), i la millora de la sostenibilitat en la producció alimentària (25 de març).

El cicle ha tingut molt bona acollida entre el públic, superant els 120 inscrits en cadascuna de les sessions. De la totalitat dels 500 assistents (molts repetidors entre les sessions), més de 200 provinguts d’Espanya, dels quals casi el 50% són de la província de Girona i quasi el 25% de la província de Barcelona, demostrant així la forta relació existent amb el territori. El 25% restant ha tingut origen a altres províncies espanyoles i la resta d’interessats, d’Europa i la resta del mon. S’ha de ressaltar que a tall internacional, i prenent la procedència com a criteri, s’han obtingut inscripcions de 49 països diferents, principalment de la Índia i Regne Unit, seguits de Finlàndia, Portugal, Llívia, Suïssa i Estats Units. Pel que fa al perfil professional dels inscrits, prop d’un 50% han estat  investigadors, mentre que aquells provinents d’empreses, administració pública o organitzacions sense ànim de lucre han representat un 10% cadascun.

D’aquesta manera, la UdG ha aconseguit fer un pas a més a l’hora de posicionar-se sobre temes d’actualitat i rellevància i també de donar-se a conèixer més enllà de l’àmbit acadèmic i local, afegint així una pàtina d’internacionalitat en els seus actes.

Tota la informació relativa a aquest cicle (programa, presentacions dels ponents i enllaços a les gravacions de les sessions) es poden trobar a www.udg.edu/sdgs