Campus de la Salut > Celíacs de Catalunya beca un projecte del Trueta

Campus Salut

Celíacs de Catalunya beca un projecte del Trueta

Liderat pels doctors Xavier Aldeguer i Josep Gil, és la primera investigació a Catalunya que se centra en el microbioma celíac i la dieta.

L'Associació Celíacs de Catalunya va atorgar ahir el premi de la tercera Beca Celíacs de Catalunya a un projecte d'investigació sobre el microbioma celíac que va presentar l'Institut d'Investigació Biomèdica de Girona Doctor Josep Trueta. La investigació, liderada pels doctors Xavier Aldeguer i Josep Gil, planteja noves hipòtesis sobre fisiopatologia celíaca en relació amb el microbioma intestinal, i ha rebut els 8.000 euros de la beca destinats a donar suport a les investigacions centrades en la malaltia celíaca.

Amb el projecte, que és pioner a Catalunya en centrar-se en aquests punts de la malaltia, s'intenta descobrir si existeixen diferències entre els bacteris presents en la femta dels pacients celíacs respecte a la població no celíaca, i conèixer els efectes de la dieta celíaca en el tracte digestiu. El guardó es va lliurar a la Fira Bcn Gluten Free, en els actes commemoratius del Dia Internacional de la Celiaquia que se celebrava ahir.

Europa Press/DdG. (30/06/2019). Celíacs de Catalunya beca un projecte del Trueta. DdG. Recuperat de: https://www.diaridegirona.cat/comarques/2019/07/01/celiacs-catalunya-beca-projecte-del/989400.html