Campus de la Salut > El cicle “Salut i natura” posa en valor la contribució de la natura en la salut de les persones

Campus Salut

Els Campus Sectorials, en col·laboració amb la Xarxa per a la Conservació de la Natura (XCN), ha organitzat el cicle “Salut i natura. Pràctiques innovadores per a una integració efectiva”, cinc seminaris virtuals que han tingut lloc del 8 de juny al 6 de juliol.

L’objectiu del cicle ha estat presentar i debatre experiències innovadores i de referència entorn del binomi salut i natura per posar en valor la contribució fonamental de la natura en la salut física, mental i espiritual de les persones. Aquest binomi ha pres especial rellevància en el context actual de pandèmia, durant el qual s’han fet més evidents les aportacions positives del contacte amb la natura i, principalment, els efectes negatius que té en la salut i el benestar de les persones el fet de no tenir-hi accés.

Les temàtiques dels seminaris virtuals s’han emmarcat en els objectius estratègics i  transversals de la Taula Salut i Natura, recollits a la Declaració sobre la Interdependència entre Salut i Natura a Catalunya. Així doncs, les sessions han girat entorn dels següents àmbits: la salut planetària, una visió integral (8 de juny), la conservació i restauració dels espais agraris i el patrimoni natural (15 de juny), la integració de la natura i la salut en els plans territorials, urbanístics i sectorials (22 de juny), la infraestructura blava i verda urbana i periurbana (29 de juny) i el desplegament de la prescripció de natura (6 de juliol).

Al llarg de cinc sessions s’han donat a conèixer 15 bones pràctiques de rellevància nacional i internacional presentades per ponents amb experteses i experiències provinents de diferents indrets, tant de Catalunya com de la resta de l’estat,  el  Regne Unit, Alemanya i Àustria. Les experiències seleccionades han exemplificat pràctiques innovadores molt diverses que han assolit amb èxit l’objectiu de passar a l’acció i avançar cap a la integració efectiva entre salut i natura. Durant les sessions s’ha atorgat un paper destacat a la recerca, apostant pel rigor i l’evidència científica. El cicle ha tingut molt bona acollida entre el públic, superant als 210 inscrits en total.

Tota la informació relativa a aquest cicle, com el programa i les presentacions dels ponents, es poden trobar a la pàgina web de l’esdeveniment. Pel que fa a les gravacions de les sessions són accessibles al canal de YouTube dels Campus Sectorials.