Campus de la Salut > 'La meva amiga la mar’, el documental de la Càtedra Oceans i Salut Humana

Campus Salut

'La meva amiga la mar’, el documental de la Càtedra Oceans i Salut Humana

Un documental sobre la importància de protegir els ecosistemes marins dirigit per Josep Lloret i produït per la Càtedra Oceans i Salut Humana i Polimarc Films

El passat 7 de gener es va emetre a més de 20 televisions locals del territori català integrades a La Xarxa i en streaming el documental La meva amiga la mar dirigit per Josep Lloret, biòleg Marí i professor de la Universitat de Girona, i produït per la Càtedra Oceans i Salut Humana, juntament amb Polimarc Films i que ha comptat amb el patrocini de l’Ajuntament de Roses, del Gremi de Peixaters de Catalunya, la Confraria de Pescadors de Roses, l’Ajuntament de Tossa de Mar i la Direcció General de Pesca i Afers Marítims de la Generalitat de Catalunya

La meva amiga la mar és un documental de divulgació científica sobre els beneficis i riscos per a la salut procedents del mar. Aquest treball reuneix les experiències i coneixements de professionals, investigadors i tècnics de diferents centres de recerca, universitats, hospitals, administracions i empreses, pertanyents a diferents àmbits del coneixement com ara biologia marina, medicina, salut pública i  educació ambiental, entre altres.

L’objectiu de la Càtedra Oceans i Salut Humana amb aquest documental és el de conscienciar a la societat sobre la necessitat de protegir els ecosistemes marins i promoure un consum de peix saludable, una pesca sostenible, i unes activitats turístiques saludables i sostenibles, per així preservar la salut i el benestar de les futures generacions.

El documental, originalment en català, s’ha traduït també al castellà i anglès per a la seva projecció internacional, incloent la presentació del documental en diversos festivals de cinema científic i sobre la mar i els Oceans.