Campus Robòtica > Eurecat desenvolupa una tecnologia d’encapsulació per als nous productes sanitaris

Campus Robòtica

El centre tecnològic Eurecat impulsa una tecnologia d'encapsulació per als nous productes sanitaris dirigits a prevenir malalties de la viticultura

Eurecat ha desenvolupat, en el marc del projecte internacional ''COPPERPLACE'' , una tecnologia d’encapsulació per als nous productes fitosanitaris adreçats a prevenir malalties de la viticultura, com ara el míldiu, basada en una formulació amb microcàpsules biodegradables, que incrementa l’efectivitat del producte i permet disminuir-ne la quantitat de coure emprada en el tractament.

En conjunt, dins del projecte COPPEREPLACE s’han realitzat assajos tècnics al camp i al laboratori, amb l’objectiu d’avaluar productes alternatius al coure com a agent de control de les malalties de la vinya, que han mostrat que alguns dels productes que millor van respondre contenien gluconat de coure o sulfat tribàsic.

Per una banda, els resultats de les proves de camp realitzades “són prometedors, perquè mostren la possibilitat de reduir l’ús del coure en viticultura i, per tant, evitar la contaminació d’aqüífers i del sòl en vinyes”, destaca el responsable de Línia de Membranes i Encapsulació de la Unitat de Tecnologia Química del centre tecnològic Eurecat i investigador principal del projecte a Eurecat, el Dr. Bartosz Tylkowski.

D'altra banda, la Universitat Politècnica de Catalunya ha liderat l’activitat tècnica centrada en l’optimització de la distribució en esprai de fitosanitaris concloent que l’ús de tecnologies innovadores conjuntes, entre les quals hi ha l’ús de microcàpsules de coure, poden ajudar a estalviar un 25% de producte i un 20% d’aigua en les aplicacions per al mateix nivell de control, traduint-se en un benefici econòmic i ambiental.

Font: Eurecat