Campus Patrimoni > Premi internacional per a un estudi de la UdG sobre la transformació agrària

Campus Patrimoni Cultural i Natural

Premi internacional per a un estudi de la UdG sobre la transformació agrària

La revista científica Journal of Agrarian Change atorga el Bernstein & Byres Prize in Agrarian Change de 2018, elaborat per l'investigador del Departament d’Economia i Centre de Recerca d’Història Rural de la Universitat de Girona, Gabriel Jover, Enric Tello i Ricardo Soto (Universitat de Barcelona) i Ivan Murray i Onofre Fullana (Universitat de les Illes Balears).

La revista científica Journal of Agrarian Change ha atorgat el Bernstein & Byres Prize in Agrarian Change de 2018 a Gabriel Jover, professor de Departament d’Economia i Centre de Recerca d’Història Rural de la Universitat de Girona; Enric Tello i Ricardo Soto, de la Universitat de Barcelona; i Ivan Murray i Onofre Fullana, de la Universitat de les Illes Balears

El guardó els distingeix per l'estudi «From feudal colonization to agrarian capitalism in Mallorca: Peasant endurance under the rise and fall of large estates (1229–1900)», que ha estat considerat el millor article publicat l'any 2018 al Journal of Agrarian Change. Aquest guardó l'atorga des de l'any 2008 el Journal of Agrarian Change al millor article publicat cada any. Els treballs són jutjats per la seva qualitat com a obres d'economia política, el seu poder d'anàlisi, l'originalitat i la qualitat de les proves presentades i la seva utilització.

El treball premiat ha estat considerat pel jurat del premi com un gran assoliment quant a la durada del període històric que s'hi tracta i per la forma en la qual s'ha combinat de manera coherent el treball multidisciplinari dels autors. El jurat també ha valorat l'enfocament del treball, des de l'ecologia política, que es basa en l'economia política agrària i la incorpora en el marc de les relacions de classe de la terra i el treball i en els patrons de comerç i en els circuits financers d'imposts, crèdit, etcètera.