Campus Patrimoni > Presentació de l'itinerari literari "L'alt Fluvià"

Campus Patrimoni Cultural i Natural

Presentació de l'itinerari literari "L'alt Fluvià"

La Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada-Carles Fages de Climent i el Campus Patrimoni Cultural i Natural de la Universitat de Girona el van presentar a Can Trona.

La Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada - Carles Fages de Climent, en col·laboració amb el Campus Patrimoni Cultural i Natural de la Universitat de Girona i l'Ajuntament de la Vall d'en Bas, va presentar el passat 19 de gener l'itinerari literari L'alt Fluvià, que constitueix el número 20 de la col·lecció d'itineraris literaris autoguiats que edita de manera regular la Càtedra de Patrimoni Literari.

Des del Campus Patrimoni Cultural i Natural la proposta d’un itinerari literari de la part alta del Fluvià s’esqueia amb el propòsit de conscienciar, tant la població de la Garrotxa com el cada vegada més nombrós contingent turístic que hi arriba, de la importància del paisatge entès com a patrimoni que cal conèixer, respectar i preservar.

L'itinerari ressegueix el curs del riu Fluvià per la seva part alta, la garrotxina: des del seu naixement fins a Besalú. "L'alt Fluvià" és producte d’una selecció dràstica, realitzada d’acord amb uns criteris bàsics de representativitat territorial i cronològica i de qualitat literària. N’ha resultat un recorregut amb setze punts, que comença als Hostalets d’en Bas i acaba a Besalú, que convida a mirar el riu amb la companyia de més d’un centenar de textos procedents d’una cinquantena d’escriptors i escriptores, poetes, novel·listes i periodistes que han mirat el paisatge des de dins o des de fora. La presentació, el guió i la selecció de textos de L'alt Fluvià han anat a càrrec de Margarida Casacuberta, Anna Perera Roura i Ester Cantallops.

L’acte de presentació pública, celebrat al Centre de Cultura i Natura  Can Trona va comptar amb la participació de Lluís Amat, alcalde de la Vall d’en Bas; Margarida Casacuberta, curadora de l’itinerari; Josep Vila, director del Campus Patrimoni Cultural i Natural de la Universitat de Girona i Mariàngela Vilallonga, directora de la Càtedra de Patrimoni Literari Maria Àngels Anglada – Carles Fages de Climent de la Universitat de Girona.

Podeu consultar la versió digital de l’itinerari a http://www.patrimoniliterari.cat/itinerari/mapa.php?iid=20&aid=all&oid=all&poid=all&prid=all&clau=&itinerari=20

Borràs, X. (21 de gener de 2019). L'itinerari del llibre "L'alt Fluvià" és un regal de la UdG a la Garrotxa. Nació digital. Recuperat de:https://www.naciodigital.cat/garrotxa/noticia/19897/itinerari/llibre/alt/fluvia/es/regal/udg/garrotxa