Campus Patrimoni > El Govern atorga la Creu de Sant Jordi a tres membres del Consell Assessor del Campus Patrimoni

Campus Patrimoni Cultural i Natural

Entre les diferents personalitats distingides amb aquest guardó, es pot trobar tres membres del Consell Assessor Sectorial, Eduard Carbonell, Purificació Canals i L’Ecomuseu de les Valls d’Àneu, dirigit per Jordi Abella.

El Govern ha aprovat concedir la Creu de Sant Jordi a 30 personalitats i 15 entitats que s’han destacat pels serveis prestats a Catalunya en la defensa de la seva identitat o en el pla cívic i cultural.

Entre els guardonats es troba el Catedràtic d’Història de l’Art Eduard Carbonell, distingit per la dilatada carrera investigadora i docent marcada pel rigor professional en el camp de la història de l’art medieval català.

També rebrà aquest distintiu la biòloga Purificació Canals, en reconeixement al conjunt de la seva tasca professional, que ha diversificat de forma permanent en diferents camps de coneixement de les ciències biològiques amb el compromís social en qüestions ambientals.

La llista la completa l’entitat Ecomuseu de les Valls d’Àneu, dirigida per Jordi Abella, pel “seu treball de recuperació, restitució i difusió de l’etnografia de les Valls d’Àneu i de la resta del Pallars, tasca duta a terme des de fa més de 25 anys. El seu compromís amb l’entorn ha quedat demostrat a través de les activitats de dinamització social i comunitària del territori. La seva tasca de recuperació, promoció i reivindicació de l’artesania pirinenca com a producte de qualitat ha esdevingut motor per a la dinamització de nous mercats”.

Sense deixar la Universitat de Girona, cal destacar també la distinció atorgada al Dr. Pep Nadal, , primer rector de la Universitat de Girona (1993-2002), que ha estat també guardonat enguany pel seu compromís permanent amb la llengua i la cultura catalanes expressat a través de la docència, la recerca i per haver posat els fonaments de la descentralització de la docència i la recerca universitària a Catalunya.