Campus Compòsits > Premi a la millor tesi doctoral en l’àmbit d’enginyeria de fabricació

Campus Compòsits

La Sociedad de Ingenieria de Fabricación (SIF) atorga el premi a millor tesi doctoral en l’àmbit d’enginyeria de fabricació a la tècnica del Campus Compòsits, Isabel Bagudanch.

La tesi analitza com durant els últims anys la tecnologia de deformació incremental de xapa (ISF) s’aplica majoritàriament en metalls.

Segons l’autora aquesta tecnologia es caracteritza per la flexibilitat del procés amb costos baixos, producció en lots petits, obtenció de geometries complexes i personalització del producte, el que fa que un dels camps d’aplicació de la tecnologia sigui la fabricació de pròtesis.

L’objectiu principal de la tesis és el d’estudiar la tecnologia ISF, en les seves variants de Single Point Incremental Forming (SPIF) i Two Point Incremental Forming (TPIF), sobre polímers biocompatibles per obtenir una pròtesi de crani personalitzada.

La metodologia d’aquesta tesi es basa en: a) Experimentació en SPIF de geometries bàsiques utilitzant polímers no biocompatibles i biocompatibles, b) Determinació de la influència dels paràmetres de procés, c) Cas d’estudi: pròtesi de crani personalitzada.

L’assoliment d’aquestes etapes permet obtenir satisfactòriament pròtesis personalitzades de crani amb un baix cost i un temps de fabricació reduït.