Campus Compòsits > Desenvolupen productes electrònics amb impressió funcional com a alternativa al coure o silici

Campus Compòsits

''MADRAS'' un projecte europeu coordinat pel centre tecnològic Eurecat ha implementat un prototip d'etiqueta de geolocalització.

L'etiqueta de geolocalització en qüestió es presenta com un detector d’empremtes dactilars i un mòdul solar, mitjançant impressió funcional i nous materials, que fan que aquesta solució sigui una alternativa sostenible respecte a la fabricació d’aquests elements amb coure o silici.

Així doncs, amb relació a les innovacions, que s’han presentat a la fira LOPEC, l’esdeveniment de referència en electrònica impresa celebrat a Munic, incorporen un conjunt de noves tintes funcionals i substrats avançats. Per a la seva producció, s’ha establert també una metodologia de fabricació d’alta velocitat, coneguda com a in-mould electronics, amb materials optimitzats i millores en la conductivitat i la transparència.

Paral·lelament, la implantació d’aquests materials en la fabricació de dispositius electrònics “ofereix alternatives viables als conductors i semiconductors inorgànics convencionals, com el coure o el silici, proporcionant al producte resultant una major robustesa, una reducció de costos i un impacte ambiental reduït”, afegeix la promotora tecnològica de la Unitat d’Impressió Funcional i Dispositius Integrats d’Eurecat, Cristina Casellas.

El projecte MADRAS és una iniciativa finançada pel programa Horizon 2020 de la Unió Europea i compta amb un consorci format per 12 socis d’Espanya com Eurecat, Eticas Research and Consulting, Tecnopackaging, UNE i Cooltra; de França com Genesink, Fedrigoni i Paragon ID; de Dinamarca com infinityPV; d’Holanda com TNO i de la República Txeca com COC i la Universitat de Pardubice.

Font: Eurecat