Campus Cohesió > V Jornada d’Acció Social: La salut emocional i mental en temps d’incertesa
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
UdG 30 anys
Tancar

Campus Cohesió i Compromís Social

V Jornada d’Acció Social: La salut emocional i mental en temps d’incertesa

Divendres 3 de juny de 2022 es va celebrar la V Jornada d’Acció Social: “La salut emocional i mental en temps d’incertesa”, organitzada des d’ECAS Girona, la Facultat d’Educació i Psicologia i el Campus Cohesió i Compromís Social de la UdG.

Enguany s'ha celebrat aquesta cinquena edició de la Jornada d'Acció Social, aquetsa vegada presencial, recuperant l'espai de la sala d'actes de la Facultat d'Educació i Psicologia i generant un espai de conversa i d'intercanvi durant una pausa per un petit refrigeri.

Després d’una obertura institucional a càrrec de Montserrat Vila, degana de la Facultat d’Educació i Psicologia de la Universitat de Girona i de Mariona Puigdellívol, directora general d’ECAS, vam donar pas a una de les dues ponències inicials, a càrrec de Joan Roa Natividad, professor associat i investigador en l’àmbit de la Psicologia Social per la Universitat de Girona. Roa, amb una intervenció que portava per títol “Salut mental i acció social: un binomi complex”, va exposar en primer lloc el marc teòric dels determinants socials de la salut i com aquests afecten a la salut mental. Tot seguit, va presentar els resultats d’un estudi realitzat per l’Observatori del Sistema de Salut de Catalunya l’any 2017.

Després va ser el torn de Pau batlle i Amat, coordinador de l’observatori de la Diputació de Girona, el qual va presentar aquesta iniciativa que té per objectiu buscar, guardar i elaborar dades que permetin a les administracions públiques fer polítiques basades en les evidències. Batlle va posar l'accent en tots aquells indicadors que s’estan recollint o que estan en construcció que incideixen directa o tangencialment en la salut mental de la població a les comarques gironines així com també va exposar diferents tipus de situacions socials i econòmiques, relacionades amb l’exclusió social, amb la igualtat d’oportunitats educatives o laborals, que afecten a la salut mental de la ciutadania.

Tot seguit hi va haver un espai de networking al voltant d’un esmorzar i reprenent el fil de la jornada, va ser el torn de els experiències de les entitat del tercer sector social. Mònica Oliveras, coordinadora del Servei Prelaboral del Baix Empordà a la Fundació TRESC va explicar el seu model de suport a la persona.

Al seu torn, Mireia Sanglas, coordinadora de SomBenestar, i Clara Roz, tècnica del Pla Endavant, a SUARA Cooperativa, van presentar una iniciativa dirigida als propis professionals `per tenir cura de la seva salut mental i emocional.

I per últim, Núria Garcia, psicòloga de l’equip tècnic del Centre d’Acollida l’Olivar de la Fundació Idea, va explicar la tasca que fan al centre d’acollida de la seva entitat dirigit a noies que fugen d’entorns socialment violents i crítics.

Podeu seguir el fil de Twitter que es va publicar, així com consultar el hashtag #SalutMentalAccióSocial. Properament ECAS Girona publicarà una relatoria de la jornada.