Campus Cohesió > Celebrem la segona trobada del SocialLAB-UdG
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Campus Cohesió i Compromís Social

Celebrem la segona trobada del SocialLAB-UdG

El passat dia 11 de març va tenir lloc la segona trobada del SocialLAB-UdG, a la qual van participar un total de 26 persones, amb la missió de seguir endavant amb la construcció d’aquest laboratori social d’innovació que permetrà fer front de manera innovadora als reptes socials del present i del futur més proper.

Aquest laboratori d’innovació social està emmarcat en l’Operació “SocialLAB-UdG: el coneixement per la transformació social” del PECT “Girona, innovació social i digital: noves respostes davant els reptes del mil·lenni”, aprovat la primavera de 2021. En aquest PECT, coordinat per la Diputació de Girona, hi ha un total de sis operacions cadascuna liderada per una entitat: Fundació Salut Empordà, Universitat de Girona (3 operacions) i ajuntament de Roses, amb la coordinació de la Diputació de Girona. Per saber més sobre aquest PECT, podeu fer click aquí.

En aquesta ocasió, l’empresa Coperfield For Social Good, dinamitza la sessió i ens acompanya en aconseguir dos objectius:

• Anar definit una metodologia pròpia dels laboratoris basada en la col·laboració, que comença per a conèixer les persones que integrem el SocialLAB.
  • Conèixer amb més detall els projectes que estant impulsant els diferents socis del PECT, saber el punt de desenvolupament en què es torben i col·laborar en la definició de les actuacions i solucions als reptes proposats.

En un primer moment es fa una roda de presentacions dels participants, que en aquesta ocasió són tant socis del PECT com altres persones vinculades a entitats de la demarcació a qui hem convidat per afinitat a la iniciativa, encara que no tinguin res a veure amb la iniciativa PECT.

Identificació del propòsit compartit

Organitzats en grups, es treballa amb una dinàmica que ens conduirà a trobar el propòsit final del laboratori. Abans, però, cada persona explica, amb l’ajuda d’imatges, 3 idees al voltant del seu projecte:

• Quin és el propòsit o la missió de la seva feina.
  • Com duu a terme aquest propòsit? Quines eines posa en funcionament per aconseguir-lo?
  • I en darrer lloc, què és el que fa? Quin és el resultat de la seva feina?

Quan totes les persones de cada grup han pogut respondre aquestes preguntes, cada grup consensua una frase que resumeixi els punts comuns de cadascun dels propòsits, i ja en gran grup es consensua un sol propòsit, que serà el del SocialLAB: “Transformació social per al benestar de les persones”

Un cop trobat el propòsit compartit, es fa un repàs de l’estat de cada projecte PECT per part de les persones que lideren cada operació. Tot seguit, hi ha un espai perquè les persones assistents puguin fer preguntes, oferiments i contribucions a qui presenta la iniciativa.

Abans de concloure i valorar la trobada, es fan aportacions sobre què és el que voldrem treballar durant la propera trobada que es decideix que serà itinerant i que, per tant, tindrà lloc a la seu d'un altre dels socis PECT.