Campus Cohesió > Tret de sortida del SocialLAB-UdG, laboratori d'innovació social de la demarcació de Girona
Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Campus Cohesió i Compromís Social

El passat dia 3 de desembre es va donar el tret de sortida al SocialLAB-UdG de la demarcació de Girona, un espai de treball col·laboratiu entre els agents de la demarcació.

Aquest laboratori d’innovació social està emmarcat en l’Operació “SocialLAB-UdG: , el coneixement per la transformació social” del PECT “Girona, innovació social i digital: noves respostes davant els reptes del mil·lenni”, aprovat durant l’any 2021. En aquest PECT, coordinat per la Diputació de Girona, hi ha un total de set operacions cadascuna liderada per una entitat: ajuntament de Girona, Fundació Salut Empordà, Universitat de Girona i ajuntament de Roses. Per saber més sobre aquest PECT, podeu fer click aquí.

La iniciativa del SocialLAB està impulsada per la Universitat de Girona i té bàsicament dos objectius:

• Dissenyar, assentar les bases i posar en marxa un laboratori d’innovació social a partir de l’aprenentatge de metodologies pròpies d’aquests espais de treball col·laboratiu.
  • Esdevenir un espai de trobada on posar damunt la taula neguits, interessos, preocupacions al voltant del desenvolupament dels diferents projectes en el marc del PECT i d’altres que s’hi puguin exposar per part d’altres agents territorials.

Per aconseguir aquestes fites comptarem amb l’acompanyament d’experts que facilitaran metodologia i dinamitzaran les trobades.

El passat 3 de desembre vam fer la sessió inaugural del SocialLAB amb els socis del projecte PECT. Tanmateix, la participació en aquest espai s’ampliarà properament a d’altres agents del territori amb qui es té relació des del Campus Cohesió i Compromís Social i la UdG ja que el SocialLAB vol ser una experiència que transcendeixi el projecte PECT i esdevenir un espai de referència a la demarcació on compartir coneixement i experiències al voltant dels reptes d’innovació social i digital del moment.

En aquesta primera trobada, els socis van explicar les diferents tasques que s’han anat desenvolupant en el sí de les seves operacions i també es van poder entreveure les aliances i col·laboracions que en els primers mesos de desenvolupament del projecte ja s’han anat dibuixant entre les diferents iniciatives.

En una segona part de la sessió, es va desenvolupar la idea del SocialLAB com aquest espai per a treballar de manera col·laborativa les diferents fases de cada operació, generant un espai de confiança entre els socis on poder posar en comú l’evolució de les diferents operacions així com els dubtes, incerteses i encerts que se’n derivin. En paral·lel al treball emmarcat en cadascuna de les operacions, es desenvoluparan eines, metodologies i estratègies per aprendre a treballar de manera col·laborativa amb enfocaments propis dels laboratoris d’innovació. Així, mentre per un costat entre totes contribuïm al desenvolupament de cadascuna de les operacions, posarem també les bases del SocialLAB de la demarcació de Girona. Des de la UdG es posa a disposició de la iniciativa PECT la plataforma d’innovació oberta InnovaGirona que s’està desenvolupant des del Programa de Campus Sectorials; una eina que inclourà un mòdul per treballar en projectes col·laboratius i que ha vist la llum aquest mes de gener.