Campus Alimentació > Campus Robòtica i Campus Alimentació a la Jornada ''ÀREA 5G A LA INDÚSTRIA 4.0 I AGROALIMENTÀRIA''

Campus Alimentació i Gastronomia

Campus Robòtica i Campus Alimentació presents a la Jornada ''ÀREA 5G A LA INDÚSTRIA 4.0 I AGROALIMENTÀRIA'' a l'Escola Politècnica de la UdG

Dos dels nostres Campus Sectorials, Campus Robòtica i Campus Alimentació van assistir el passat tres d'octubre a la jornada ''ÀREA 5G A LA INDÚSTRIA 4.0 I AGROALIMENTÀRIA'' celebrada a l'Escola Politècnica de la UdG. La jornada arranca el projecte ''Àrea 5G en la vertical indústria 4.0 i agroalimentària a Girona'', de la mà de la Cambra de Comerç i amb el suport d'i2cat, Mobile World Capital, Generalitat de Catalunya i els partners locals com la Diputació de Girona i l'Ajuntament. Els nostres tècnics van estar recollint informació durant la jornada que a continuació compartim amb vosaltres:

La tecnologia 5G et permet més amplada de banda, experiències immersives, comunicacions massives i de baixa latència i comunicacions instantànies. El que s'espera és un alt impacte en el territori, ajudarà al fet que la resta de tecnologies promoguin serveis nous (IA, blockchainetc). S'espera que la meitat dels usuaris del 5G siguin màquines i fet que crearà nous models de negoci.

L’àrea 5G vol actuar en quatre verticals prioritàries:

• Turisme, cultura i esports.
  • Gestió de l’aigua.
  • Indústria 4.0 i Agroalimentària.
  • Mobilitat

S'han exposat diferents casos d'èxit, en àmbit rural, industrial i mèdic.

Ús de la tecnologia 5G aplicada a la Vertical Green, una nova forma de producció agrícola amb més eficiència energètica i sostenible.

Ús de la tecnologia 5G per a la creació de la fàbrica digitalitzada mitjançant el que es coneix com a "bessó digital".