Campus de l'aigua > L'activitat "Què ens expliquen les aigües residuals" finalitza, amb 40 instituts participants

Campus Aigua

El passat 26 de març va finalitzar aquesta iniciativa per apropar la recerca als instituts de secundària i batxillerat en el Dia Mundial de l'Aigua.

Prop de 40 instituts de les demarcacions de Girona i Barcelona van participar en aquesta activitat per conèixer un dels valors oblidats de l'aigua: el de la informació que aquesta conté. Al llarg de diversos dies els instituts inscrits han pogut dur a terme una activitat a les seves aules per conèixer el projecte de la xarxa de vigilància dels Sars-CoV-2 en aigües residuals, impulsat per l'Agència de Salut Pública de Catalunya i l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) i coordinat per l’ICRA, en el qual hi participen institucions com la UB i Eurecat. L'activitat, duta a terme per l'equip de recerca de l'ICRA que intervé en el projecte, ha consistit en el visionament de diversos materials multimèdia i un qüestionari en línia mitjançant l'eina Kahoot.

Al final de l'activitat, els instituts que han obtingut millor puntuació al qüestionari han estat l’INS Lluís Domènech i Montaner de Canet, l’INS Garrotxa d'Olot, l'IES Castell d'Estela d'Amer, l’INS Baix Empordà de Palafrugell, i l'Institut Cendrassos de Figueres. Amb el qüestionari els alumnes han pogut comprovar què provoca la COVID-19, com es transmet, o com s'analitza la seva presència a les aigües residuals.

Aquesta és la primera vegada que el Campus Aigua organitza una activitat d'aquestes característiques per apropar la recerca que es fa al campus aigua als instituts de secundària i batxillerat. L'acceptació de l'activitat per part dels participants i dels investigadors conviden a seguir explorant aquesta línia d'activitats de divulgació i promoció de la recerca.