Altres Estructures de Recerca > Pacte Verd Europeu: la Comissió proposa un objectiu de zero emissions a partir del 2030

Centre de documentació Europea

Pacte Verd Europeu: la Comissió proposa un objectiu de zero emissions a partir del 2030 per als nous autobusos urbans i una reducció del 90% de les emissions per als camions nous d'aquí a 2040

La Comissió Europea ha proposat avui nous i ambiciosos objectius en matèria d'emissions de CO2 per als vehicles pesants nous a partir del 2030. Aquests objectius contribuiran a reduir les emissions de CO2 al sector del transport, ja que els camions, els autobusos urbans i els autobusos de llarga distància són responsables de més del 6% de les emissions totals de gasos d'efecte hivernacle (GEI) de la UE i de més del 25% de les emissions de GEH del transport per carretera. Aquestes normes més estrictes en matèria d'emissions faran que aquest segment del sector del transport per carretera contribueixi a la mobilitat sense emissions i als objectius climàtics i de contaminació zero de la UE.

CP Objectiu de zero emissions a partir del 2030 per als nous autobusos urbans