Orientació professional

Participa a l’iFest, la gran competició de reptes de Catalunya i forma't en innovació i emprenedoria

L’iFest és un programa, organitzat per la Generalitat de Catalunya, integrat per un conjunt d’activitats que tenen com a objectiu principal traslladar als i les joves la idea que poden fer grans coses, que la societat necessita les seves aportacions i que tenen el talent per fer-les.

iFest ofereix als i les joves un acompanyament en emprenedoria i innovació per promoure’n el talent i fomentar la creació de solucions per a la societat que provenen de la ciència, la tecnologia i la disrupció. L’iFest inclou una formació intensiva focalitzada en la resolució de reptes (Bootcamp), una competició on es triaran les millors solucions (Challenge Competition), una preacceleració per als equips guanyadors (Acceleration), i tant els i les docents com els i les joves tindran accés a l’Open Campus d’innovació i emprenedoria.

L’iFest Bootcamp té lloc entre el 27 de febrer i el 24 de març. Durant aquestes quatre setmanes es duran a terme sessions síncrones que aprofundiran aspectes plantejats a les diferents activitats i també es resoldran dubtes en directe.

El Bootcamp és un entrenament intensiu en líniaamb activitats síncrones i concentrat en quatre setmanes. Busca proporcionar el suport en la preparació del repte d’una manera atractiva i intensiva per tal que els i les joves (players) i els i les docents (shakers) puguin introduir-se en la metodologia del pensament de dissenyador (design thinking) i començar a encarar la resolució del repte.

Inscripció al Bootcamp síncron fins al 23 de febrer

• Tant els i les docents com l’alumnat poden crear els equips.
  • Cal que tots i totes les participants estiguin registrats al Bootcamp per poder formar part d’un equip.
  • Cadascun dels equips només es pot inscriure a un repte.
  • Un/a shaker podrà veure les entregues dels equips que té assignats.
  • No és obligatori participar al Bootcamp per poder inscriure’s després a l’iFest Challenge Competition, però sí que és altament recomanable.

La iFest Challenge Competition és l’activitat central de l’iFest en què els i les joves es posaran a prova. És el moment de presentar els seus projectes i d’exposar-los davant un jurat format per experts que valoraran la seva idea. Es divideix en tres fases: preselecció, semifinal i final. Només a la semifinal i a la final es duran a terme presentacions en temps real davant el jurat. Les presentacions es fan en format de pitch, i tenen una durada de pocs minuts.

Requisits per participar a la iFest Challenge Competition:

• Estudiants d’entre 15 i 30 anys.
  • Cadascun dels equips ha d’estar format per 3 participants que siguin estudiants.
Les inscripcions per participar en la iFest Challenge Competition s’han d’efectuar a través del formulari habilitat a la pàgina web https://web.gencat.cat/ca/tramits entre el 13 de març i l’11 d’abril de 2023.