Orientació professional

Un projecte de negoci de productes i teràpies per a músics guanya el Premi aGOe a l'Emprenedoria

Els guanyadors dels Premis aGOe 2022 han sigut projectes desenvolupats en el Programa Explorer el qual gestiona l'Oficina Universitat Empresa de la UdG.

El projecte Artgonòmic, firmat per Alba Xiberta i que proposa crear una plataforma de venda online de material ergonòmic per a músics professionals, estudiants de música i artistes i que oferirà, a més, serveis d'assessorament  i de fisioteràpia i rehabilitació especialitzada en lesions derivades de l'ús d'instruments musicals, ha resultat guanyador del Premi a l'Emprenedoria i a la Creativitat convocat per aGOe. El jurat, integrat per membres d'aGOe, de la Universitat de Girona i de la Cambra de Comerç de Girona, ha decidit concedir el segon premi al projecte ECHO Aviation, firmat per un equip liderat per Daniel Campos i que pretén crear i comercialitzar un avió ultralleuger elèctric per a pilots en formació i que comporti un baix impacte ambiental i baix cost econòmic.

D'entre els vuit treballs que s'han presentat el premi, el jurat ha valorat aspectes com la innovació, la creativitat i la solidesa del pla de negoci.

Alba Xiberta, fisioterapeuta de professió, explica que el projecte Artgonòmic pretén aglutinar diversos serveis: la venda i lloguer de productes ergonòmics per a músics, la fisioteràpia i l’assessorament individualitzat per prevenir lesions derivades de l’ús dels instruments musicals. “En el sector existeixen botigues tradicionals físiques i online que ofereixen tot tipus d'instruments, però no n'hi ha que se centrin i especialitzin en productes ergonòmics per a músics. Tampoc és habitual que els centres de fisioteràpia per a artistes ofereixin servei de producte ergonòmic. Artgonòmic suma tots aquests serveis, de manera que serà  "un referent de salut per a músics únic".

Xiberta assegura que haver rebut el primer premi aGOe a l’Emprenedoria l’ajudarà a tirar endavant el seu projecte i que li ha permès estar segura de la seva viabilitat.

L'equip guanyador del segon premi es proposa dissenyar i fabricar uns primers prototipus d'aeronau ultralleugera, aconseguir la seva certificació i comercialitzar-lo. El client que es busca és de les escoles de formació de pilots, a les quals se'ls oferirà "una eina fiable i segura que permetrà realitzar el major número d'hores de vol amb el mínim cost possible".  Daniel Campos, ideòleg del projecte, enginyer com la resta dels membres de l’equip que el firmen, explica que al mercat mundial només existeix un avió ultralleuger elèctric.  Tot i que per fer realitat el seu projecte es requereixen diverses rondes de fiançament amb aportacions de milers d’euros, Campos creu que el premi d’aGOe “ens fa creure en nosaltres mateixos i empeny a lluitar per fer-lo realitat”.

A més de la dotació econòmica (1.000 euros per a la guanyadora del primer premi i 500 euros per a l’equip guanyador del segon), els guardonats es beneficiaran del suport tècnic durant 12 mesos per tirar endavant els seus projectes. Aquest suport tècnic l'ofereix aGOe, entitat que està integrada per professionals i exdirectius sèniors que de manera voluntària ofereixen la seva experiència per orientar nous emprenedors i empreses.

El president d'aGOe, Joaquim Munné, explica que al Premi aGOe a l'Emprenedoria i Creativitat està adreçat principalment a estudiants que fan treballs de grau, tot i que està obert a qualsevol persona que tingui una idea de negoci, sempre que sigui innovadora. La iniciativa de crear aquest premi s'inscriu en el compromís d'aGOe de “treballar voluntàriament en la promoció i millora de la gestió de les activitats econòmiques dels autònoms i petites empreses”. Per la seva part, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Jaume Fàbrega, ha elogiat la vitalitat i empenta dels membres d’aGOe i ha posat a disposició dels participants al premi els recursos i programes de la Cambra destinats a l’emprenedoria.

Els premis s'han lliurat el dimecres 26 de gener en un acte celebrat a la Cambra de Comerç de Girona.

Font: aGOe