Borsa de Treball

Nova convocatòria del programa 'Primera experiència professional en les administracions públiques'

El programa 'Primera experiència' subvencionarà la contractació de persones joves desocupades durant 12 mesos a diferents organismes públics. Es preveu que uns 500 joves es beneficiaran del programa i podran tenir la seva primera experiència laboral a les administracions públiques.

L’objectiu és que les persones desocupades d’entre 16 i 29 anys, les més afectades per l’atur, puguin adquirir competències soft i habilitats socials i professionals (empatia, creativitat, dots de lideratge entre d’altres) durant la seva primera experiència laboral. A les persones seleccionades se’ls oferirà un contracte de treball en modalitat de pràctiques i podran desenvolupar les seves competències en tasques vinculades amb la transició ecològica i l’economia verda, la digitalització de serveis, la cohesió social així com el desenvolupament local rural.

Les persones contractades hauran d’estar inscrites al SOC com a demandants d’ocupació. A més, per poder formalitzar un contracte de pràctiques hauran d’acreditarque disposen d’un títol universitari, de formació professional de grau mitjà, superior o equivalent o un certificat de professionalitat. Per a aquesta convocatòria es considera col·lectiu preferent les persones amb un grau reconegut de discapacitat igual o superior al 33%.

Els contractes hauran de finalitzar abans del 30 de març de 2024.