Borsa de Treball

Practiques professionals per a joves a l'estranger (Garantia Juvenil)

L'objectiu del programa és facilitar la inserció laboral dels joves mitjançant un itinerari personalitzat d'acompanyament i suport, amb aprenentatge pràctic i formatiu a l'estranger, a partir dels seus interessos i motivacions. El programa pretén generar noves oportunitats per a aquests joves per accedir al mercat de treball i aconseguir una ocupació de qualitat.

EL TLN MOBILICAT facilita que joves d'entre 18 i 29 anys que no treballen ni estudien puguin fer pràctiques formatives no remunerades a entitats o empreses, públiques o
privades, d'estats membres de la Unió Europea durant un període de 2 a 4 mesos.

Impulsat pel DEPARTAMENT DE TREBALL, AFERS SOCIALS I FAMÍLIES dins del marc del Fons Social Europeu (FSE) i del sistema de Garantia Juvenil. A la província de Lleida aquest programa està gestionat per Enfoc, l’àrea de serveis formatius del GRUP ALBA.

S’ofereixen estades a tres destinacions diferents. A cada una hi participaran joves que realitzaran pràctiques a diferents empreses i seran acollits per una entitat del país en qüestió
que els oferirà l’allotjament i l’acompanyament durant les pràctiques.

Els participants tindran un tutor d’ENFOC i un altre tutor a l’entitat d’acollida que realitzaran les corresponents accions de seguiment.

Formació prèvia a l'estada

• Formació intercultural (gener 2020).
  • Formació lingüística en alemany o italià (febrer i març 2020).

Estades

• ALEMANYA (Chemnitz): estada del 19 de març al 16 de juny de 2020. 13 setmanes (5 places)
  • ITÀLIA (Pàdua): estada del 19 de març al 10 de juny de 2020. 12 setmanes (5 places)
  • ALEMANYA (Wernigerode)*: estada del 19 març al 13 de maig de 2020. 8 setmanes (5 places)
    *Grup de persones amb discapacitat.

Requisits d’accés

• Joves entre 18 i 29 anys a l’atur.
  • Inscrits al programa Garantia Juvenil.
  • Demandants d’Ocupació (DONO).
  • Requisits acadèmics: ESO + formació professionalitzadora d'un mínim de 200h.
  • Sense experiència laboral en l’àmbit dels estudis cursats (No es té en consideració una experiència laboral inferior a
    dotze mesos).
  • Amb una formació bàsica d’idiomes.

Informació i preinscripció al programa

T. 973 312 221 - 680 725 709 (Whatsup)
Persona contacte: Joan Roca, jroca@aalba.cat

CARTELL