Universitat de Girona

El Govern atorga la medalla Josep Trueta a Dolors Juvinyà

Els guardons, creats l’any 1998, reconeixen el mèrit sanitari de professionals i entitats que, per la seva tasca i trajectòria, han contribuït de forma significativa a l’avenç i la millora de l’àmbit de la salut. La directora de la Càtedra de Promoció de la Salut de la UdG, Dolors Juvinyà ha recollit la distinció de mans el president Quim Torra.

Un acte al Palau de la Generalitat ha estat el marc del lliurament de les Medalles i Plaques Josep Trueta aquest divendres, 29 de novembre. En total, s’han lliurat 23 distincions a professionals i entitats destacades de l'àmbit de la salut, entre les quals destaca la medalla rebuda per la directora de la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona (UdG), Dolors Juvinyà.

El Govern, a proposta del Departament de Salut, ha reconegut amb les medalles i plaques Josep Trueta al mèrit sanitari divuit professionals i cinc entitats que, per la seva tasca i trajectòria, han contribuït de forma significativa a l’avenç i la millora de l’àmbit de la salut. Els guardons es van crear el 1998 per commemorar el centenari del naixement del reconegut doctor i científic català Josep Trueta Raspall.

La professora Dolors Juvinyà Canal ha rebut la distinció de mans del president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, i la consellera de Salut, Alba Vergés. Juvinyà és catedràtica, doctora en Pedagogia, llicenciada en Filosofia i Lletres, diplomada en Infermeria i Psiquiatria. Durant uns anys va treballar en l’àmbit assistencial.

L’any 1975 va entrar en contacte amb l’àmbit docent i va treballar a l’antiga Escola d’ATS de la Diputació de Girona, just abans de l’entrada en vigor dels nous estudis d’infermeria a la Universitat. Va viure en primera persona la transformació del pla d’estudis d’ATS a la diplomatura i dues dècades més tard a grau.

Entre 1994 i 1996 va ser directora de l’Escola Universitària d’Infermeria de la Universitat de Girona. Ha estat la primera infermera catedràtica de Catalunya. Actualment dirigeix la Càtedra de Promoció de la Salut de la Universitat de Girona, creada l'any 2008 amb el suport de Dipsalut, organisme de salut pública de la Diputació de Girona.

Més premiats
En aquesta edició, també s’ha reconegut Manel Balcells i Díaz, Anna Carreres i Molas, Pep Davins i Miralles, Elvira Fernández Giráldez, Carme Ferré Grau, Dolors Forés i Garcia, Antonio de Lacy Fortuny, Dolors Llorens Basses, Ana MacPherson, Abel Mariné Font, Rafael Masià Martorell, Josep Ordi Ros, Antoni Ribas Bruguera, Josep Terés i Quiles, Ramona Tigell Gironès, Montserrat Vendrell Rius, Joan Viñas Salas, l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS), la Comissió d’Economia de la Salut del Col·legi d’Economistes de Catalunya, Fundació Cellex, Fundació Sanitària Sant Pere Claver i Metges Sense Fronteres.