Anar al contingut (clic a Intro)
UdG Home UdG Home
Tancar

Universitat de Girona

La Facultat de Medicina ret homenatge a les persones que han donat el seu cos a la ciència

En el marc del XXX Congrés de la Societat Anatòmica Espanyola, el 8 de setembre va tenir lloc a l'Auditori Josep Irla de la seu del Govern de la Generalitat de Catalunya a Girona, l’acte d’homenatge a les persones que han donat el seu cos a la ciència.

Un homenatge concebut des del Servei de Donació de Cos a la Ciència de la Facultat de Medicina de la UdG, coodirigit pels investigadors Francisco Reina i Anna Carrera. Ambdós subratllen que “la decisió d’una persona de fer donació del seu cos per a la docència i la investigació és un gest de gran generositat” que representa una contribució molt important per avançar en el coneixement i per a millorar l’atenció mèdica dels pacients, en benefici de tota la societat.

A més de Reina i Carrera, l'acte ha comptat amb la presència de Ramon Soler, vicepresident del Consell Social; Miquel Carreras, gerent de la Regió Sanitària de Girona; Elisabeth Pinart, vicedegana de la Facultat de Medicina, i de Neus Fanals en representació del col·lectiu d’estudiants de Medicina.

Durant l'acte s'ha fet entrega a tots els assistents i familiars d'un planter de xiprer, símbol de la vida i la mort en les civilitzacions de l'Antiguitat, dins d’un tub d'assaig, fent al·lusió a la contribució al progrés de la ciència. Així mateix, els estudiants de Medicina Jordina Bigas, Javier de las Cuevas, Núria Mascort, Júlia Ruhí, Maria Simonet i Jesus Marí, juntament amb l’estudiant del Conservatori de Girona Jaume Ferrer, han interpretat diverses peces musicals.

El Servei de Donació del cos a la Ciència de la UdG, creat el 2009,  rep una mitjana de 20 sol·licituds al mes de persones que manifesten fer-se donants per col·laborar en la formació dels professionals de manera que repercuteixi en una millor atenció sanitària. El mateix Servei rep entre tres i quatre ingressos de mitjana mensual.  Al llarg d'aquests anys, s’han rebut 340 cossos i prop de 2000 persones (de Girona i comarques) s’han fet donants.

XXX Congrés de la Societat Anatòmica Espanyola

El congrés, de caràcter biennal, va tenir lloc a l’Aula Magna Modest Prats de la UdG del 7 al 9 de setembre de 2023. És el punt de trobada de referència per a professors, investigadors, personal tècnic i estudiants de Medicina per compartir experiències en el camps de la docència i la recerca en anatomia i embriologia humanes. L’estudi d’aquests disciplines és essencial per a la formació dels metges i els professionals de les ciències de la salut, tant pel que fa a la formació bàsica com per a la pràctica professional. Així mateix, la recerca en anatomia fa possible l’avenç en les bases del diagnòstic i la millora dels tractaments i contribueix a l’actualització de la medicina i al progrés global ciència.