Universitat de Girona

El Consell Social, el COAC i el Patronat Politècnica premien onze treballs de recerca de batxillerat

Els premis volen promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG. Com a novetat, aquest any s’ha creat un nou guardó en la categoria d'innovació industrial.

Onze estudiants han rebut els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat a la sala d’actes de les facultats d’Infermeria i Medicina de la Universitat de Girona. El Consell Social de la UdG, la Demarcació de Girona del Col·legi d'Arquitectes de Catalunya (COAC) i el Patronat Politècnica són els organitzadors d’aquest acte de reconeixement que compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona i les dues escoles adscrites a la UdG amb seu a Salt, l’Escola Universitària ERAM i l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES).

Els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat volen promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG. Com a novetat, aquest any s’ha creat un nou guardó en la categoria d'innovació industrial.

L’acte ha comptat amb la presència de la presidenta del Consell Social, Rosa Núria Aleixandre; el delegat del rector per a l’Acció Preuniversitària, David Brusi; la vocal de Formació de la Demarcació de Girona del COAC, Neus Roca i Cambras; el director de l’Escola Politècnica Superior, Joaquim Salvi; i regidor delegat de la Unitat Municipal d'Anàlisi Territorial (UMAT) de l'Àrea d'Igualtat, Drets Socials, Treball, Joventut i Seguretat, Manuel Martín; així com els representants de les institucions que donen suport als premis.

Els treballs premiats pertanyen als àmbits d’humanitats i ciències socials; tecnologia; ciència; arquitectura, urbanisme i ciutat; ciutat de Girona; innovació industrial; arts visuals i escèniques; i salut i esport. Els guanyadors obtenen un ajut per l'import dels crèdits matriculats en el primer any d'alguna de les titulacions oficials ofertes per la Universitat de Girona, per al curs acadèmic 2017-2018, fins a un màxim de 1.800 euros, en el cas que l'estudiant no tingui matrícula gratuïta, o una reducció equivalent al preu públic en la matrícula als centres adscrits a la UdG EUSES i Escola Universitària ERAM. A més, es difondran els treballs i es farà una aportació econòmica per adquirir llibres, música, material educatiu o informàtic repartida entre l’estudiant, el tutor i el centre de secundària on s’ha dut a terme el treball.

Durant l’acte, Cristian Gaona Ibáñez, graduat en Pedagogia i actual estudiant del Màster en Treball, relacions laborals i recursos humans a la UdG ha fet una presentació titulada “Actitud = Futur”.

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT D’HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS
TÍTOL DEL TREBALL: De la idea al text. Construcció d'una novel·la: Vides d'espígol
NOM I COGNOMS: Georgina Torra Guixeras
CENTRE: INS. Santa Coloma de Farners
TUTOR: Sergi Murcia

TÍTOL DEL TREBALL: La pesca del solso. Un model de cogestió
NOM I COGNOMS: Mar Rabassa Moré
CENTRE: INS. Tossa de Mar
TUTOR: Josep Maria Lleonart

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT DE TECNOLOGIA
TÍTOL DEL TREBALL: Construcció d'una extrusora. Reciclatge del plàstic
NOM I COGNOMS: Gerard Parejo Cortés
CENTRE: Maristes Girona INST. MONTSORIU
TUTOR: Manel Bech
TÍTOL DEL TREBALL: Control de temperatura d'un habitatge

NOM I COGNOMS: Albert Ferrer Hernández
CENTRE: INS. Frederic Martí i Carreras, Palafrugell
INST. JOSEP BRUGULAT
TUTOR: Manel Garcia Torrelles

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT DE CIÈNCIA
TÍTOL DEL TREBALL: Realitat científica o ficció: s'assemblen com la nit i el dia?
NOM I COGNOMS: Laia Amat García
CENTRE: INS. Bosc de la Coma, Olot
TUTORA: Marta Mallarach

TÍTOL DEL TREBALL: El cor en una placa. Obtenció de cardiomiòcits pacient-específics a partir de fibroblasts dèrmics