Universitat de Girona

Anna Segués representarà la UdG a la final del concurs ‘Tesis en 4 minuts’

El concurs planteja a estudiants de doctorat de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible per a un públic no especialitzat.

La doctoranda del programa en Ciència i Tecnologia de l’Aigua Anna Segués representarà la Universitat de Girona (UdG) a la final interuniversitària del concurs ‘Tesis en 4 minuts’, impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi). La final tindrà lloc a Lleida el proper 22 de juny. Segués ha estat la candidata més ben valorada pel tribunal de la fase prèvia a Girona, organitzada per l’Escola de Doctorat aquest dijous 5 de maig a l’Escola Politècnica Superior (EPS).

L’objectiu del concurs és plantejar a estudiants de doctorat de qualsevol disciplina científica el repte d’explicar la seva recerca durant un temps màxim de 4 minuts amb un llenguatge senzill i fàcilment comprensible per a un públic general.

A la final, Anna Segués presentarà la seva tesi Development of graphene sponge electrodes for the electrochemical water treatment and disinfection, on estudia nous sistemes per tractar l’aigua de manera més sostenible. Com a persona seleccionada a la UdG, la investigadora en formació rebrà un ordinador portàtil com a premi i, a Lleida, podrà optar un dels tres guardons de la final dotats amb 1.000, 2.000 i 3.000 euros.

El segon premi de la fase prèvia ha estat per la doctoranda Anna Gratacós i Mulleras del programa en Química, per l’exposició de la seva tesi Desenvolupament de metodologies per a la detecció de glicoformes del PSA associades al càncer de pròstata agressiu. Per haver aconseguit la segona posició rebrà una tauleta tàctil.

Finalment, la tercera participant millor valorada ha estat Anna Doménech Pascual, del programa de Ciència i Tecnologia de l’Aigua i que treballa en la tesi titulada Projeccions de canvi climàtic en la microbiota del sòl: efectes en el funcionament i la diversitat microbiana i la seva relació amb les funcions ecosistèmiques i efectes retroactius en el clima. El premi per a Doménech també consisteix en una tauleta tàctil.

Més participants
Set estudiants més de doctorat de la UdG han participat a la fase gironina: Oriol Casabella i Font, Roger Monreal Corona, Esther Mendoza, Mehdi Aghabagloo, Alaitz Intxaustegi Llopis, Abhishek Anil Nair i Eila Prats Brugat. El jurat del concurs ha destacat que aquesta edició ha estat la més destacada pel nivell de qualitat de les persones que han participat.