Universitat de Girona

Comunicat de solidaritat amb els estudiants encausats per les mobilitzacions de la tardor de 2019

La Universitat de Girona mostra, a través d'un comunicat de 30 de març, la seva solidaritat amb els 4 estudiants encausats i que han de comparèixer davant del jutge que investiga les mobilitzacions de la tardor de 2019.

COMUNICAT DE LA UdG

La Universitat de Girona mostra la seva solidaritat amb els 4 estudiants de la UdG encausats i que han de comparèixer davant del jutge que investiga les mobilitzacions de la tardor de 2019.

Milers de ciutadans  van participar a les mobilitzacions de protesta amb la intenció de mostrar la seva disconformitat amb les resolucions judicials i la situació política que vivia el país. Com a conseqüència d'aquelles mobilitzacions a Catalunya hi ha centenars de persones investigades, entre elles, estudiants de la UdG.

Des de la UdG entenem que els ciutadans que van participar en les mobilitzacions exercien el seu dret a reunió i manifestació contra unes sentències que consideraven injustes. Per aquest motiu, demanem l’arxivament de la causa, i que es posi punt final a aquesta dinàmica de vulneració de drets bàsics. El respecte als drets fonamentals i al diàleg són la base del sistema democràtic.

Instem a les autoritats judicials que absolguin els encausats i exigim que es posi fi a la judicialització de la protesta.