Universitat de Girona

Federica Ravera escriu el llibre "Dones de la muntanya. Cròniques de pagesia i ruralitats"

Il·lustrat per Martina Manyà, el llibre posa en relleu el coneixement de les dones que viuen en zones de muntanya.

La investigadora Ramón y Cajal a la Universitat de Girona (UdG) Federica Ravera ha escrit el llibre "Dones de la muntanya. Cròniques de pagesia i ruralitats", il·lustrat per Martina Manyà. El llibre s'ha presentat a la Llibreria 22 (Girona) el 18 de gener, amb la presència de les autores. Federica Ravera i Martina Manyà han explicat els motius que les han dut a publicar aquest volum, així com el procés de gestació de l'obra. Ambdues han destacat la voluntat de donar veu al diàleg entre sabers de les dones en zones de muntanya.

A l'acte, també hi han participat la professora del Departament de Geografia de la UdG Isabel Salamaña i la jove jove pagesa i impulsora del projecte Circus Granja, Yas Recht. La visió interseccional que han aportat des del món acadèmic i des del sector primari ha estat molt rellevant. Precisament, un dels eixos centrals del llibre gira entorn de la pagesia, i és en aquest on Recht aporta la seva visió, destacant les dificultats per accedir a la terra amb els que es troben actualment els joves pagesos, així com els nombrosos problemes burocràtics per desenvolupar les seves activitats.