Universitat de Girona

L'Horizon 2020 ha concedit 60 ajuts a la UdG entre els anys 2014 i 2020

Un informe recull la participació de la Universitat de Girona al programa de finançament per a la recerca i la innovació de la Unió Europea en el període 2014-2020, anomenat Horizon 2020 (H2020).

Un informe elaborat per l'Oficina d'Investigació i Transferència Tecnològica (OITT) de la Universitat de Girona (UdG) ha recollit en un informe totes les dades de la participació de la institució al programa Horitzó 2020 (H2020), al llarg de tot el període en què s'ha mantingut vigent, del 2014 al 2020.

Com a dades destacades, l’informe ressalta la concessió de 60 ajuts individuals i col·laboratius. Nou d’ells han estat coordinats per la institució i s'han concedit quatre projectes individuals del Consell Europeu de Recerca, entre ells, un Starting Grant i un Advanced Grant. A més, 14 investigadores i investigadores postdoctorals, de cinc països i tres continents, han desenvolupat un projecte de recerca excel·lent a la UdG, amb finançament dels ajuts Marie Sklowdoska Curie.

Al llarg d’aquest període, en el marc de l’H2020, la UdG ha treballat amb gairebé 500 socis de 48 països diferents i dels cinc continents.

L’informe inclou una comparativa de l’activitat de la UdG amb altres universitats catalanes; l'evolució dels fons captats segons el termini de convocatòries, on es pot veure l’activitat en la presentació de propostes i l’èxit en la concessió d’ajuts; fons captats segons els Pilars d’H2020, descripció dels ajuts concedits segons el pilar de la convocatòria on es van presentar; i altres punts com el recull de la participació en convocatòries del programa des del punt de vista de gènere de l’Investigador/a Principal, del rol de la UdG (coordinadora de la proposta, sòcia del consorci), àrea de coneixement de la recerca o països amb els quuals s’ha treballat.

La Secció de Programes Europeus i Internacionals de l’OITT ofereix suport al personal investigador en la identificació de convocatòries de fons europeus i internacionals competitius per finançar la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació. La seccció també ofereix assessorament durant el procés de presentació de propostes, i en la gestió legal i econòmica dels projectes, en cas de ser concedits.