Universitat de Girona

Una estudiant de l’INS Vicens Vives es classifica per la fase pràctica de l’Olimpíada de Biologia

La finalista forma part dels 20 classificats catalans que competiran per aconseguir un lloc a la fase estatal. Per desè any consecutiu, la UdG acull aquesta fase de les proves.

La Facultat de Ciències de la Universitat de Girona (UdG) ha acollit aquest dissabte 4 de febrer la primera fase de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya 2023 (OBC2023). Aquest any han participat 33 alumnes de segon de Batxillerat procedents de vuit instituts de diferents localitats: Banyoles, Figueres, Fornells de la Selva, Girona, Lloret de Mar, Salt, Sant Celoni i Olot.

Les tres millors participants d’aquesta primera fase a la seu de Girona han estat Laia Abio Buil i Mar Roca Cugat de l’institut Jaume Vicens Vives (Girona), i Ivet Riera Turón de l’institut Pla de l’Estany (Banyoles). A més, Laia Abio Buil ha aconseguit classificar-se per la fase següent: una prova pràctica contra 19 finalistes més que han obtingut les millors puntuacions de Catalunya.

Els 20 finalistes participaran a la prova pràctica el proper 8 de febrer a la Facultat de Biologia de la Universitat de Barcelona (UB). La proclamació dels guanyadors i el lliurament de premis es farà el divendres 24 de febrer en el marc d’un acte a l’Institut dels Estudis Catalans (IEC), a Barcelona. Els sis millors classificats d’aquests 20 finalistes, participaran a l’Olimpíada Espanyola de Biologia que aquest any es realitzarà del 23 al 26 de març del 2023 a la Universitat Autònoma de Barcelona (Cerdanyola del Vallès).

La prova teòrica de la fase catalana s’ha desenvolupat simultàniament aquest dissabte a totes les seus de Catalunya (Girona, Vic, Barcelona, Lleida i Tarragona), amb al participació de 300 estudiants de 93 centres educatius d’arreu de Catalunya. Per desè any consecutiu, la UdG ha estat una de les seus d’aquesta prova.

A la Facultat de Ciències de la UdG, la cloenda de la jornada ha anat a càrrec de l’antic estudiant de la UdG i actual investigador de la Universitat d’Uppsala (Suècia), Aleix Palahí i Torres. El científic ha impartit la conferència titulada “Relacions a distància: la intrigant història evolutiva de les papallones Vanessa”.