Universitat de Girona

Quinze equips participaran a la FIRST LEGO League per revolucionar el “viatge” de l’energia

El torneig tindrà lloc aquest dissabte a l’Escola Politècnica Superior amb el repte “SuperPowered: dissenyar un mon energèticament millor”. L’“influencer” Long Li Xue conduirà l’esdeveniment.

L’Escola Politècnica Superior de la Universitat de Girona (UdG) serà aquest dissabte 4 de febrer l’escenari del torneig local de la FIRST LEGO League (FLL). Quinze equips formats per joves de 10 a 16 anys han acceptat el repte “SuperPowered: dissenyar un mon energèticament millor!” per revolucionar el “viatge” de l’energia.

En aquesta nova edició, que tindrà lloc des de les 9 del matí fins les 2 del migdia, els equips duran a terme les partides de robots i presentaran projectes innovadors a l’entorn del repte proposat. L’“influèncer” gironí Long Li Xue conduirà l’esdeveniment i, a més, totes les partides de robots s’emetran en directe per YouTube.

L'objectiu de la FLL és promoure competències en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques; contribuir a la creació de vocacions científiques i tecnològiques mitjançant una fórmula provada i amb continguts motivadors; i estimular la participació en projectes de divulgació científica i tecnològica d'alt impacte i valor.

El torneig local a la Politècnica està organitzat per l’Associació Ingeniera.soy i la Universitat de Girona i s’inclouen en el marc d’un programa internacional, amb presència a 110 països i amb la participació de més de mig milió d’estudiants. La competició promou l'interès per l'aprenentatge entre el jovent i els convida a divertir-se i emocionar-se amb la ciència i la tecnologia.

La competició FLL és molt més que robots. El principal objectiu és acompanyar els participants en l'aprenentatge perquè, en el futur, apliquin coneixements, habilitats i valors en la millora de les condicions de vida de les persones. Per això la FLL és vocacions científiques, però al mateix temps aprenentatge d’habilitats i competències del segle XXI, i sobretot sense deixar enrere els valors compartits, innovació, descobriment, impacte, col·laboració, inclusió i diversió, que en són l’ADN de la competició. La promoció de la igualtat d'oportunitats així com fomentar respecte pel medi ambient i l’entorn també son una de les banderes del torneig.

Al llarg de la jornada, els equips exposaran el projecte d’innovació que recull la identificació d’un problema relacionat amb la temàtica del desafiament i la seva proposta de solució imaginativa. Ho hauran de fer davant de l'equip de jutges i disposaran de cinc minuts. Els participants també posaran a prova el robot que han dissenyat, construït i programat amb peces de LEGO® MINDSTORMS®, el qual haurà de ser capaç de resoldre diferents missions en una taula de competició en tan sols 2 minuts i mig. Finalment, els participants presentaran el disseny del seu robot i explicaran els processos tècnics, l'estratègia i la programació en una exposició de cinc minuts davant d’un tribunal d’experts.

Els valors de l’equip prenen molta importància al llarg del torneig, i es reconeixen de manera especial amb un premi. La resta del palmarès es completa amb guardons al millor comportament del robot, a les joves promeses, a l'emprenedoria, al millor projecte d’innovació, al millor disseny del robot i finalment l’equip que reuneix totes les categories anteriors accedirà a la final espanyola de la FLL.

El torneig local de la FLL a Girona és possible gràcies al finançament del Consell Social de la UdG, el Patronat de l’EPS i la Diputació de Girona. A més, compta amb el patrocini de Iqua Robotics, Astech - Food Machinery, ICMedia Audiovisuals, Galetes Trias, EnginyersGi, Antex S.A, Codelearn, DSET i NovaEruditio . FLL és el programa educatiu més gran relacionat amb les STEM a nivell mundial. Està impulsat per l’aliança entre FIRST Foundation i LEGO Education.