Universitat de Girona

La UdG i l'EUSES en el rànquing de Shanghai

La Universitat de Girona participa en les classificacions Academic Ranking of World Universities i Global Ranking of Academic Subjects, mentre que l'EUSES ho fa al Global Ranking of Sport Science Schools and Departments.

El rànquing de Shanghai ha fet públiques les quatre classificacions que elabora anualment. La Universitat de Girona (UdG) participa en tres d’elles: l’Academic Ranking of World Universities, que és un rànquing acadèmic; el Global Ranking of Academic Subjects, un rànquing acadèmic desglossat per àmbits; i el Global Ranking of Sport Science Schools and Departments, una classificació de centres esportius en la qual participa l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport EUSES, adscrita a la UdG. El quart rànquing és una classificació només per a universitats xineses.

En l’Academic Ranking of World Universities es tenen en compte sis indicadors diferents: qualitat en l’educació, qualitat de la facultat respecte premis i cites, resultats de recerca (publicacions a Nature Science i a revistes d’alt impacte i el rendiment acadèmic). Cada indicador té una ponderació diferent, del 10% o del 20%. Hi ha participat 2.829 universitats a nivell mundial. La Universitat de Girona queda posicionada entre les 801 i 900 primeres posicions. És a dir, al llarg dels últims quatre anys s’ha mantingut en la mateixa franja.

Pel que fa als resultats per àmbit, la UdG queda molt ben posicionada en “hospitality and tourism management”, on queda entre les 151 i 200 primeres universitats; en “Chemistry” i “Environmental Science and Engineering”, on es posiciona en la franja de 201 i 300.

Resultats de tots els àmbits:

Àmbit Posició
Chemistry 201-300
Ecology 301-400
Environmental Science & Engineering 201-300
Biological Sciences 401-500
Human Biological Sciences 301-400
Education 401-500
Hospitality & Tourism Management 151-200

Pel que fa al Global Ranking of Sport Science Schools and Departments, s’utilitzen tres criteris per valorar les universitats: resultats de la recerca, qualitat de la recerca i col·laboració internacional. En aquesta classificació l’EUSES ocupa la franja 101-150, entre un total de 300 universitats. Per tant, està entre 34 % i el 50 % de les millors universitats.