Universitat de Girona

L'EPS lliura els premis del concurs InTecAA© sobre innovació gastronòmica per alumnes de secundària

El concurs proposa estudiar el plat típic de la comarca de procedència de l'alumne i, també, dur a terme una innovació d'un plat tradicional.

L'Escola Politècnica Superior (EPS) de la Universitat de Girona ha lliurat els premis del concurs InTecAA, una iniciativa divertida i innovadora dirigida a alumnes de centres de secundària per aprendre innovació gastronòmica de manera interdisciplinària. La directora de l'Institut de Tecnologia Agroalimentària (INTEA) de la UdG ha conduït l'acte que ha tingut lloc aquest 20 de desembre, amb la presència de la directora de l’EPS, M. Àngels Pèlach; la presidenta del Consell Social, Maria Assumpció Vila; la directora dels Serveis Territorials d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural a Girona, Elisabet Sànchez; i la delegada del rector per al Territori i Sostenibilitat, Carolina Martí.

El concurs proposa dues opcions: estudiar el plat típic de la comarca de procedència de l'alumne o bé dur a terme una innovació d'un plat tradicional. Els participants també han d'explicar tota la tecnologia que hi ha darrera de la seva elaboració, des del camp fins a la cuina.

En aquesta edició, han participat 36 treballs d'un total de 42 alumnes, i els guardonats són:

CLASSIFICACIÓ

Xuixos

Mar i Muntanya

Institut Montilivi

En el marc de l'acte, el cuiner professional amb estrella Michelin i Sol Repsol de les comarques gironines Javi Martínezm, xef del Castell de Peralada Restaurant, va oferir una ponència. També es van projectar els vídeos dels finalistes del concurs InTecAA©_2022.