Universitat de Girona

Un seminari comparteix experiències d’ús del vídeo en la pràctica clínica i la recerca en psicologia

Una cinquantena de professionals procedents de diferents camps, docents i estudiants d’arreu de l’Estat i de diferents països europeus i sud-americans reflexionen sobre els beneficis d’utilitzar el vídeo en intervencions psicoterapèutiques i psicosocials a partir d’experiències dutes a terme a Xile i França.

Un seminari ha divulgat aquest dimecres, dia 16 de novembre, noves metodologies clíniques d’utilització del vídeo en intervencions psicoterapèutiques i psicosocials a la Facultat d’Educació i Psicologia (FEP) de la Universitat de Girona (UdG). La trobada, sota el títol “La video intervención en la práctica clínica e investigación: experiencias en Chile y Francia”, ha aplegat de manera híbrida –en línia i de manera presencial– una cinquantena de docents i estudiants universitaris, a més de professionals dels àmbits de l’educació, la sanitat i els serveis socials procedents d’arreu de l’Estat espanyol i també de diversos països europeus i sud-americans.

L’investigador del grup de recerca Laboratori de Vincle Afectiu i Desenvolupament Humà de la UdG, Marc Pérez Burriel, ha coorganitzat la trobada amb el Departament de Psicologia. La iniciativa ha comptat amb el suport del Màster de Psicologia General Sanitària i la secció espanyola de l’associació International Attachment Network.

La jornada ha comptat amb la participació de professionals clínics i investigadors de renom de l’Hospital El Salvador de Valparaíso i de la Universidad de Valparaíso, de la Universitat Pontificia Universidad Católica de Chile i de l’Instituto Milenio para la Investigación en Depresión y Personalidad (MIDAP), així com de la Red Iberoamericana de Apego. Concretament, han intervingut Maite Pi (Laboratori de Vincle i Desenvolupament Humà - UdG), Maria Julia Sánchez (IAN-E), Fanny Leyton, Marcia Olhaberry, Christian Herreman, Auriane Perché i Paulina Pizarro.

El seminari ha tingut com a objectiu compartir les experiències, el coneixement i els resultats de la utilització del vídeo en la intervenció psicosocial i terapèutica. L’activitat ha constat de quatre ponències i un debat posterior.

La jornada ha tingut lloc presencialment a la Facultat d’Educació i Psicologia de la UdG, on han assistit una vintena de persones. Alhora, les ponències i el debat s’han pogut seguir en línia i s’ha aconseguir arribar a més d’una trentena de professionals d’altres indrets de Catalunya i Espanya, així com d’Uruguai, Itàlia, Regne Unit, Panamà, Colòmbia i Xile. La jornada ha despertat interès en professionals de camps com la psicologia, la psiquiatria, l’educació social, la salut, la criminologia i l’educació infantil, a més de professorat i estudiantat universitari.

El coordinador del seminari, Marc Pérez Burriel, ha moderat el debat que ha servit per cloure la jornada i en què han pogut participar els ponents i el públic.