Universitat de Girona

La Marató finança un projecte per trobar la relació entre la microbiota intestinal i la depressió

El catedràtic de la UdG Jesús Garcia-Gil forma part d’aquest projecte al capdavant del grup de recerca en Malalties Digestives i Microbiota de l’IDIBGI. La recerca està coordinada per la Fundació Parc Taulí.

La Marató de TV3 finançarà un projecte que compta amb la participació del catedràtic de Microbiologia de la Universitat de Girona (UdG), Jesús Garcia-Gil. La recerca forma part d’un projecte conjunt coordinat per la Fundació Parc Taulí i on, juntament amb l’IDIBGI, hi participa també l’IRTA. El projecte ha estat finançat amb 396.487,50 euros.

El projecte analitzarà quina és la influència de la microbiota intestinal i els metabòlits derivats en la depressió severa. La investigació s'emmarca dins la línia de recerca sobre la relació entre intestí i cervell, és a dir, l'impacte que pot tenir la microbiota intestinal en el funcionament cerebral. En concret, s'estudiaran les molècules derivades de l'activitat metabòlica de la microbiota i la incidència que aquestes poden tenir en la depressió severa, en el model animal porcí i en humans.

El subprojecte que es durà a terme a l’IDIBGI està liderat per Jesús Garcia Gil, catedràtic de Microbiologia de la Universitat de Girona i col·laborador del grup de Malalties Digestives i Microbiota de l'IDIBGI. També hi participaran els investigadors de l’IDIBGI Xavier Aldeguer i Oriol Miquel – ambdós són alhora metges de l’Hospital Josep Trueta, Robert Carreras i Aleix Lluansí, així com també Marc Llirós de la Universitat de Vic.