Universitat de Girona

La UdG se situa entre les millors 15 universitats de l’Estat segons el rànquing CyD 2022

La Universitat de Girona (UdG) escala set posicions (de la 12a a la 5a) en la dimensió de la Recerca. En l’àmbit de la Química, la UdG se situa en primera posició i assoleix la cinquena en Arquitectura i la vuitena en Enginyeria Informàtica.

La Universitat de Girona (UdG) manté la 14a posició en la classificació global del rànquing Conocimiento y Desarrollo (CyD), que avalua les universitats públiques i privades espanyoles. L’informe és fruit d’un estudi anual elaborat per la Fundación Conocimiento y Desarrollo (CyD

La Fundación CyD, constituïda el 2002, és una iniciativa del sector empresarial per avaluar la importància i el paper de les universitats en el desenvolupament econòmic i social del país. És per aquest motiu que, des del 2004, elabora anualment un informe i en presenta les conclusions.

Els indicadors del ‘Rànking CyD’ s’agrupen en cinc dimensions: Ensenyament i aprenentatge, Recerca Transferència de coneixement, Orientació internacional i Contribució al desenvolupament regional. Segons l’informe, la Universitat de Girona és la 5a universitat de l’Estat en la dimensió de Recerca, millorant set posicions respecte a l’edició anterior. D’altra banda, la UdG destaca també en la dimensió d’Orientació internacional, on n’ocupa la 14a posició.

Universitats catalanes

Pel que fa a especte les tretze universitats catalanes, la UdG es manté en 8a posició del global del rànquing. En destaca la segona posició en la dimensió i la 7a en Ensenyament i aprenentatge, millorant tres posicions en les dues respecte l’edició anterior. També la 7a posició en transferència de coneixement i la 8a en Orientació internacional.

Resultats per àmbits

A més a més, en aquesta edició del rànquing CyD s’han avaluat les dimensions d’onze àmbits d’estudi, dels quals la UdG ha participat en vuit. Se’n destaquen molt positivament els resultats obtinguts en els àmbits de Química (1a de 32 universitats participants), Arquitectura (5a de 30) i Enginyeria Informàtica (8a de 52). Els altres àmbits on també ha participat la UdG han estat Enginyeria Elèctrica (10a de 41), Enginyeria Industrial (11a de 31), Biologia (18a de 38), Enginyeria Mecànica (24a de 37) i Enginyeria Química (28a de 32).

L’objectiu d’aquest estudi és fer més transparents diferents grups de dades relatives a les universitats. Els resultats que genera permeten a estudiants i famílies, empreses, docents i gestors universitaris, així com a administracions públiques, prendre decisions millor informades. Les dades es poden consultar en línia a www.rankingcyd.org.