Universitat de Girona

El grau d'Infermeria tindrà 60 noves places per al proper curs

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, ha presentat el dia 12 de juliol, a l’Hospital Universitari Doctor Josep Trueta, l’ampliació de noves places del grau d’Infermeria de la UdG. Amb aquestes 60 noves places a preu públic, el total de places d’accés als estudis d’Infermeria per al curs vinent a la UdG ascendirà a 190.

El rector de la UdG, Quim Salvi, ha destacat "la importància de poder donar servei des de la universitat a les necessitats i peticions del territori en matèria de professionals de la salut, i més en el context de pandèmia". Així mateix, ha agraït "l'esforç del Govern per poder donar resposta a les reivindicacions del sector".

En la seva intervenció, la consellera Geis ha destacat que “amb aquesta ampliació de 60 places a la Universitat de Girona contribuïm a resoldre el dèficit estructural de personal sanitari que pateix el país i que s’ha agreujat per la pandèmia”. En aquest sentit,la consellera ha afegit que “cal continuar ampliant les places que siguin necessàries per respondre a les necessitats del país”

Per la seva banda, l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, ha manifestat que “és evident que més enllà de la covid hi ha una necessitat d’incrementar l’oferta laboral en infermeria” i ha afegit que “avui veiem un exemple de com les institucions i la política podem anar de la mà per donar sortida a un objectiu clau per al benestar de la ciutadania. Que hi hagi més graduats i graduades en Infermeria a Girona és una bona notícia per a la ciutat”.

La nova oferta de places a preu públic a la UdG s’emmarca dins de l’ampliació a tot Catalunya de les places del grau d’Infermeria amb la que el Departament de Recerca i Universitats dona resposta a l’alta demanda d’aquests estudis i al dèficit de personal infermer a Catalunya, accentuat per la pandèmia.