Universitat de Girona

La UdG aplegarà experts en materials sostenibles en el congrés internacional CIADICYP

El Congreso Iberoamericano de Investigación en Celulosa y Papel tindrà lloc a la Universitat de Girona del 28 de juny a l’1 de juliol. La 12a edició del congrés està organitzada pel grup de recerca LEPAMAP-PRODIS i compta amb ponències sobre embalatge sostenible, sostenibilitat en biomedicina, materials compòsits i sostenibilitat.

El Congreso Iberoamericano de Investigación en Celulosa y Papel (CIADICYP) és una trobada internacional que té lloc cada dos anys des del 2000. La 12a edició del congrés tindrà lloc a l’Aula Magna Modest Prats de la Universitat de Girona, del 28 de juny a l’1 de juliol, organitzada pel grup de recerca LEPAMAP-PRODIS. Durant aquests dies, més de 150 participants de 26 països diferents compartiran el seu coneixement a l’entorn de temàtiques com l’embalatge sostenible, la sostenibilitat en biomedicina, els materials compòsits i la sostenibilitat.

En els seus orígens, el congrés CIADICYP estava dedicat exclusivament a recerca sobre cel·lulosa i paper. L’evolució al llarg d’aquestes dues dècades ha fet que, en l’actualitat, l’esdeveniment reuneixi experts en materials lignocel·lulòsics procedents no només d’Iberoamèrica, sinó de tot el món.

L’edició del CIADICYP que s’iniciarà demà comptarà amb quatre ponències plenàries: la professora de la Universitat de São Paulo (Brasil) Elisabete Frollini parlarà sobre materials bio-basats; el professor de la Universitat de Jena (Alemanya) Thomas Heinze exposarà l’ús de polisacàrids en aplicacions mèdiques; el professor de l’Institut Nacional Politècnic de Grenoble (França) Julien Bras tractarà el desenvolupament d’embalatge alimentari; i el professor de la Universitat de British Columbia (Canadà) Orlando Rojas se centrarà en la circularitat de la fusta i els materials lignocel·lulòsics.

Tanmateix, durant el congrés es realitzaran més de 60 presentacions orals en dues sales paral·leles: a la mateixa Aula Magna i a la Sala de Graus Pep Nadal. Alhora, el dimecres 29 de juny tindrà lloc una sessió d’innovació a càrrec de la xarxa European Polysaccharide Network of Excellence (EPNOE), de la qual el grup de recerca LEPAMAP-PRODIS n’és membre. Aquesta sessió mostrarà estratègies de valorització i transferència del coneixement mitjançant casos d’èxit de centres de recerca i empreses en diferents sectors com ara l’embalatge, la medicina, l’automoció i la biomedicina.

La Universitat de Girona sempre ha tingut un paper molt rellevant en el desenvolupament de materials i processos sostenibles. La celebració d’aquest congrés a Girona reforçarà aquesta posició de lideratge i, també, generarà sinèrgies entre la institució i investigadors d’arreu del món.

La inauguració del congrés serà a les 10 del matí i comptarà amb la presència de l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas i Mir; el director general de Transferència del Coneixement del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Xavier Aldeguer; i el vicerector de Comunicació de la Universitat de Girona, Salvador Martí.