Universitat de Girona

El Consell Social de la UdG premia onze treballs de recerca de batxillerat

El 2 de juny ha tingut lloc l'acte de lliurament de la 23a edició dels Premis a treballs de recerca d'estudiants de batxillerat que atorga el Consell Social, a la sala d'actes de les facultats d'Infermeria i Medicina de la UdG.

El Consell Social de la Universitat de Girona (UdG), organitza aquests premis amb la col·laboració de la demarcació de  Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC), el Patronat Politècnica, l'Escola Universitària de Realització Audiovisual i Multimèdia (ERAM) i l'Escola Universitària de la Salut i l'Esport (EUSES).

Els premis a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat volen promoure i potenciar la recerca entre els joves en un àmbit de proximitat entre l’ensenyament secundari i la UdG. Com a novetat, aquest any s’ha creat un nou guardó en l’àmbit dels processos industrials sostenibles, promogut per la Càtedra de Processos Industrials Sostenibles.

L’acte ha comptat amb la presència de la presidenta del Consell Social, Maria Assumpció Vila; el rector de la UdG, Quim Salvi; la directora de l’Escola Politècnica Superior de la UdG, Maria Àngels Pèlach; el cap de servei de Formació, de la Demarcació de Girona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Josep Callís; el director de l’Escola Universitària ERAM, Miquel Bisbe i el director del Grau en Ciències de l’activitat física i de l’esport, Adrià Martín.

En el decurs de l’acte, Irene Quintana Gispert, graduada en Filosofia i que actualment està estudiant el Màster en Formació del Professorat, ha parlat de “La transversalitat del saber: la suma d’intel·ligències a la Universitat”.

Els treballs premiats pertanyen als àmbits d’humanitats; ciències socials; ciències; tecnologia; medicina; arquitectura; innovació industrial; arts visuals i escèniques i salut i esport. Els guanyadors obtenen un ajut per l'import dels crèdits matriculats en el primer any d'alguna de les titulacions oficials ofertes per la Universitat de Girona, per al curs acadèmic 2022-2023, fins a un màxim de 1.800 euros, en el cas que l'estudiant no tingui matrícula gratuïta, o una reducció equivalent al preu públic en la matrícula als centres adscrits a la UdG EUSES i Escola Universitària ERAM. A més, es difondran els treballs i es farà una aportació econòmica per adquirir llibres, música, material educatiu o informàtic repartida entre l’estudiant, el tutor i el centre de secundària on s’ha dut a terme el treball.

Detall dels Premis

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT D’HUMANITATS

TÍTOL DEL TREBALL:

Antihéroes. Una dosis de humanidad al mito

Alba Benjumea Forés

Institut Salvador Espriu de Salt

TUTOR

Francisco Javier Morillo Martínez

PREMI DE RECERCA EN L’ÀMBIT DE CIÈNCIES SOCIALS

TÍTOL DEL TREBALL:

Aprenentatge feliç. Com ha de ser l’educació per aconseguir joves formats/des i feliços/ces?

Núria Casademont Roqueta

Institut Santiago Sobrequés i Vidal de Girona

TUTORA.

Cristina Garcia Molina