Universitat de Girona

THE Impact Ranking situa la UdG entre les 100 millors universitats del món en cinc ODS

La Universitat de Girona (UdG) aconsegueix ubicar-se entre el 15% de les millors universitats del món en la puntuació global del THE Impact 2022. Entre les universitats espanyoles, la Universitat de Girona es posiciona en primer lloc de la valoració global.

Els resultats del rànquing THE Impact 2022 situen la Universitat de Girona (UdG) entre les millors 100 universitats del món en cinc Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) establerts per les Nacions Unides. A més a més, THE Impact 2022 manté la UdG entre el 15 % de les millors universitats a nivell mundial, un rang que assoleix per tercera vegada consecutiva. Tot i que ha augmentat el nombre d’universitats participants respecte a l’edició anterior, la UdG repeteix entre les posicions 101 i 200 amb una puntuació global de 72,5.

Per tal d’avaluar l’acompliment dels diferents ODS per part de les universitats s’utilitzen indicadors calibrats per oferir una comparació exhaustiva i equilibrada en quatre àrees àmplies: recerca, gestió, divulgació i ensenyament. Dels disset objectius que existeixen, per formar part de la puntuació global en aquest rànquing només s’exigeix participar obligatòriament en l’objectiu número disset –aliances per a assolir objectius– i participar en un mínim de tres objectius més.

En l’edició del rànquing THE Impact 2022, hi han participat 1.406 universitats de 106 països diferents. Respecte a l’any anterior, hi ha hagut un augment de 291 universitats noves, fet que representa un creixement del 26,1% de les institucions avaluades.

La UdG ha participat en tretze objectius de desenvolupament sostenible, a més de la puntuació global. Aquests objectius han estat: Fi de la pobresa, Salut i benestar, Educació de qualitat, Igualtat de gènere, Neteja d’aigua i sanejament, Energia assequible i no contaminant, Treball decent i creixement econòmic, Reducció de les desigualtats, Ciutats i comunitats sostenibles, Producció i consum responsables, Acció pel clima i Aliances per a assolir els objectius.

Dels bons resultats de la Universitat de Girona, en destaca la seva 17a posició en l’objectiu Educació de Qualitat, on hi han participat un total de 1.180 universitats. A part d’aquest ODS, la UdG se situa entre el 25% de les millors universitats en nou ODS més i, concretament, està molt ben posicionada dins les 100 primeres universitats en els objectius Igualtat de gènere (posició 46/938), Energia assequible i no contaminant en (posició 51/705), Aigua neta i sanejament (posició 63/634) i Producció i consum responsables (posició 82/604).

A més a més, es troba també en el 25% de les millors d’universitats, entre les posicions 101 i 200, a part de la puntuació Global, en els objectius Sense pobresa (sobre 769), Salut i benestar (sobre 1.101), Reducció de desigualtats (Sobre 796), Ciutats i comunitats sostenibles (sobre 783) i Acció climàtica (sobre 674).

En la puntuació global d’àmbit estatal, la UdG se situa a la 1a posició de les 41 universitats espanyoles, juntament amb 5 universitats més que tenen la mateixa franja de puntuació (posicions entre 101-200). La UdG queda també en 1a posició en els ODS Fi de la pobresa i Consum i producció responsables; en 2a posició en els ODS Salut i benestar i Educació de qualitat; i en 3a posició en els ODS Igualtat de gènere, Neteja d’aigües i sanejament i Ciutats i comunitats sostenibles. Així, en 7 dels 13 objectius que ha participat la UdG, a més a més del Global, es posiciona entre les tres primeres universitats estatals.

Finalment, respecte a les nou universitats catalanes que han participat en aquesta edició, la UdG assoleix la primera posició en rànquing Global, juntament amb la Universitat de Barcelona (UB) i la Universitat Rovira i Virgili (URV), així com en 6 dels objectius (ODS1, ODS3, ODS4, ODS6, ODS7, ODS12.), la segona posició en un objectiu (l’ODS 11) i la tercera posició en l’ODS5.