Universitat de Girona

La Jornada d’FP abordarà les claus per a la gestió de les emocions d’alumnat i docents

La trobada està oberta a professorat d’FP i tindrà lloc aquest dijous a la Facultat de Dret. Aquestes jornades organitzades per l’ICE de la UdG pretenen adaptar-se als canvis del món laboral i la societat i oferir una formació professional de qualitat.

La salut mental d’adolescents i adults joves és un motiu de preocupació important per a famílies i professionals i, amb l’eclosió de la pandèmia de la COVID-19, s’han incrementat les situacions de vulnerabilitat. Aquesta temàtica centrarà la vuitena edició de la Jornada d’FP, un espai de trobada anual obert a professorat de formació professional. La jornada tindrà lloc aquest dijous al matí a la Sala de Graus de la Facultat de Dret de la Universitat de Girona (UdG) amb l'objectiu principal d'apropar l'FP a un nou enfocament basat en la bona gestió de les emocions a l'aula per tenir cura de la salut mental d’alumnat i professorat.

L'equip d'FP de l'Institut de Ciències de l'Educació Josep Pallach de la UdG organitza la jornada sota el lema “AULA  MENT EMOCIONS. Claus per a la seva gestió”. La trobada servirà per aportar coneixements, procediments i recursos útils per a la prevenció de trastorns i futures patologies mentals. Es facilitaran eines per una bona gestió emocional eficaç com a base d’aquesta prevenció i es trencaran estigmes.

Els objectius de la jornada són identificar estratègies per a la gestió emocional tant per l’alumnat com per docents, conèixer els recursos a l’abast dels docents que ofereixen diferents institucions i entitats, detectar la possible presència de trastorns mentals en l’alumnat de formació professional i descobrir les eines que la psicologia posa a l’abast.

Els estudis de formació professional preparen l'alumnat per accedir al món del treball amb èxit. Atès que el món laboral és canviant, la FP també necessita revisió i actualització. Els canvis en la societat, en l'alumnat, l'entorn, les diferents professions emergents i la creació de nous llocs de treball són factors que cal que el professorat tingui en compte. Les jornades d’FP tracten tots aquests canvis per adaptar-se i oferir una formació professional de qualitat.